۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۵۵۶۰۳
امام جمعه پلدختر:

ولنگاری فرهنگی در خور جامعه اسلامی نیست/ مسؤولان هوشیار باشند

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی در خور جامعه اسلامی نیست، گفت: مسؤولان فرهنگی باید نسبت به کم کاری فرهنگی جوابگو باشند و از فرصتهایی که در اختیار دارند برای تقویت فرهنگ دینی در جامعه تلاش کنند.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمد سوری، ظهر امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ستاد اربعین حسینی که در فرمانداری شهرستان پلدختر برگزار شد، خانواده‌های شهدا را صاحبان اصلی انقلاب عنوان کرد و گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

امام جمعه پلدختر به مقام و منزلت شهدا اشاره و عنوان کرد: هیچ کار خیری به اندازه شهادت ارزشمند نیست.

وی با بیان اینکه امنیت، اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی مدیون جانفشانی رزمندگان است، افزود: انقلاب اسلامی ما برگرفته از فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام سوری یادآور شد: فرهنگ دینی ما نیز نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا است و وظیفه همه ما ترویج و تبیین فرهنگ دینی در جامعه است.

وی در ادامه از اقدامات فرهنگی نهادهای فرهنگی و ادارات انتقاد کرد و گفت: ادارات و متولیان فرهنگی وظیفه تبیین و اجرایی شدن برنامه های فرهنگی را بر عهده دارند.

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: متولیان فرهنگی باید نسبت به کم کاری فرهنگی پاسخگو بوده و با همت بیشتری در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی اقدام کنند.

وی به نقش دانشگاه ها در عرصه فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه این نهادها نسبت به فعالیتهای فرهنگی بی تفاوت بوده و کم کاری مشاهده می شود.

حجت الاسلام سوری بیان داشت: دانشگاه ها با توجه به نقشی که دارند باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش آفرینی کنند و در جهت تقویت برنامه های فرهنگی و تبیین فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه گام بردارند.

وی در ادامه از حضور هیأتهای مذهبی در نماز ظهر عاشورا انتقاد کرد و گفت: شرکت نکردن همه عزاداران مساجد و تکایا حرکتی مقابل جبهه انقلاب است و مسؤولان باید با جدیت بیشتری اقدام کنند.

امام جمعه پلدختر به مسؤولان و متولیان فرهنگی این شهرستان هشدار داد نسبت به برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی با انسجام بیشتری فعالیت کنند و در جهت تقویت فرهنگ دینی و معنوی در جامعه گام بردارند.

وی  ابراز کرد: امیدواریم با هوشیار بودن مسؤولان فرهنگی، کم کاری فرهنگی و ولنگاری ها در عرصه فرهنگ مشاهده نشود.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: فرهنگ اساس و لازمه پیشرفت جامعه بوده و تبیین فرهنگ دینی در جامعه نقش بسزایی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارد./9459/203/ب2

ارسال نظرات