۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۵۵۶۹۹
امام جمعه الوند:

سخنرانی و بصیرت افزایی حضرت زینب سبب حفظ انقلاب کربلا شد

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه سخنرانی و بصیرت افزایی حضرت زینب(س) سبب حفظ انقلاب کربلا شد گفت: اسارت و گریه‌های اهل بیت(ع) ذلت نبود بلکه سبب زنده نگه داشتن اسلام شد و امروز بعد از گذشت 1400 سال حماسه امام حسین(ع) در سرتاسر دنیا جاری است.
حجت الاسلام علی طهماسبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه الوند امشب در مسجد احمد بیگ قزوین، شهادت امام حسین(ع) را سبب نجات اسلام دانست و گفت: بردن اهل بیت(ع) به سوی کربلا دستور و وظیفه الهی بود.

وی در ادامه افزود: همانا اسارت اهل بیت(ع)، بانوان و گریه‌های آنان و روشنگری‌های آنان و حضرت زینب(س) در بیمه کردن انقلاب کربلا و پاداش خون شهیدان نقش موثری داشت.

نماینده ولی فقیه در الوند، زینب(س) را پرچمدار کربلا دانست و خاطرنشان کرد: خطبه‌های زینب(س) به اندازه‌ای کوبنده بود که یزید این کشتار بزرگ و فاجعه عظیم را نپذیرفت و عبیدالله ابن زیاد را قاتل امام حسین(ع) معرفی کرد.

امام جمعه الوند اضافه کرد: سخنرانی قاطعانه حضرت زینب(س) یزید را رسوا و محکوم کرد و او را مجبور کرد تا امام سجاد(ع) و اهل بیت امام حسین(ع) را با احترام به مدینه برگرداند.

سخنرانی و بصیرت افزایی حضرت زینب(س) موجب حفظ انقلاب کربلا شد

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه سخنرانی و بصیرت افزایی حضرت زینب(س) سبب حفظ انقلاب کربلا شد ابراز کرد: اسارت و گریه‌های اهل بیت(ع) ذلت نبود بلکه موجب زنده نگه داشتن اسلام شد و امروز بعد از گذشت 1400 سال حماسه امام حسین(ع) در سرتاسر دنیا جاری است.

وی در ادامه تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) برای احیای اسلام بود، اسلامی که از بین رفته بود و اگر قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایشان نبود از اسلام تنها یک نام باقی می‌ماند و از قرآن تنها چند خط باقی می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در الوند با اشاره به شخصیت برجسته و تاثیرگذار حضرت زینب(س) در واقعه کربلا اظهار کرد: حضرت زینب(س) زمانی که در برابر توهینات عبیدالله ابن زیاد قرار گرفت فرمود من در کربلا چیزی جز زیبایی و عشق ندیدم.

امام جمعه الوند در پایان گفت: امام حسین(ع) بهترین و برگزیده ترین فرد در نزد خداوند متعال است، مردم و مسؤولان باید هدف و آرمانهای آن امام بزرگوار را ادامه دهند و در حمایت از مظلومان کوتاهی نکنند./955/203/ب3

 

ارسال نظرات