۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۵۵۸۸۴

برگزیده حکایات امام حسین در متون کهن فارسی در یک اثر

کتاب «روایت گل سرخ» برگزیده حکایات امام حسین علیه السلام در متون کهن فارسی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
 برگزیده حکایات امام حسین علیه السلام در متون کهن فارسی در یک کتاب روایت گل سرخ

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، کتاب «روایت گل سرخ» عنوان اثری است از مهدی الماسی که وی در این کتاب؛ برگزیده حکایات امام حسین علیه السلام در متون کهن فارسی را گردآوری کرده است.

الماسی در این کتاب از آثاری چون (تاریخ طبری)محمد ابن جریر طبری،(کیمیای سعادت امام محمد غزالی)،(کشف الاسرار و عده الابرار) ابوالفضل رشیدالدین میبدی، (روضه شهدا)ملاحسین واعظ کاشفی سبزواری،(جلا العیون و عین الحیات)علامه محمد باقر مجلسی در ارتباط  با مقام والای امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا مطالبی گردآوری شده است.

 الماسی درباره این اثر اظهار داشت:  تمام حکایتهای مرتبط با امام حسین علیه السلام و عاشورا را با بررسی 120 کتاب کهن فارسی جمع آوری و در کتابی با عنوان «روایت گل سرخ» تدوین کردم.

 الماسی درباره شیوه روایت این حکایتها نیز گفت: حکایت‌ها به این صورت در این کتاب آورده شده که در ابتدای هر حکایت به اجمال درباره خود کتاب، نویسنده آن و سبک نگارش کتاب مقدمه کوتاهی آورده شده است.

وی ادامه داد: تا جایی که امکان داشت سعی کردم حکایتها را به همان صورتی که بودند در این کتاب ذکر کنم. فقط در جاهایی که برای مخاطب کلمات و عبارات مانوس نبودند سعی شده عبارات و کلمات را به صورت امروزی شده بیان کنم و در بعضی جاها نیز هم حکایت‌ها کوتاه‌تر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات