۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۵۹۶۰
مدیر حوزه‌های علمیه:

باید نقش بازآفرینی حوزه در رسانه‌ها دیده شود

آیت‌الله اعرافی استفاده از رسانه‌ها در هدایت بشر را مهم ارزیابی و تأکید کرد: لازم است بازآفرینی حوزه در تمام رسانه‌ها صورت پذیرد و مخاطب آن آحاد مردم جامعه باشد چرا که حوزه علمیه نقش هدایت جامعه را بر دوش دارد.
 آیت الله اعرافی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه علمیه، روز دوشنبه در دیدار اعضای دبیرخانه امور رسانه‌ای حوزه‌های علمیه با تشکر از فضلایی که در عرصه رسانه در حال فعالیت هستند به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌‌های حوزه علمیه در بازآفرینی رسانه‌ای آن در فضای مجازی پرداخت.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که بازآفرینی مفهوم عمیقی دارد، تصریح کرد: بازآفرینی به معنای تجدید حیات حوزه در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مجازی است از این رو مفهوم عمیقی دارد.

وی استفاده از رسانه‌ها در هدایت بشر را مهم ارزیابی و تأکید کرد: لازم است بازآفرینی حوزه در تمام رسانه‌ها صورت پذیرد و مخاطب آن آحاد مردم جامعه باشد چرا که حوزه علمیه نقش هدایت جامعه را بر دوش دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی بلند مدت، طبقه‌بندی شده و جامع را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه‌ جامع حوزه که در حال تدوین و نگارش است، نقش بازآفرینی حوزه در سانه‌ها تعیین شود از این رو مستلزم تشکیل جلسات هم‌اندیشی با دبیرخانه امور رسانه‌ای حوزه علمیه است.

آیت الله اعرافی با بیان این که در قم بیش از 600 کلاس درس خارج در حال حال برگزاری است اظهار داشت: لازمه اجتهاد تتبع در نظر‌ها و آراء مجتهدین مختلف است لذا پیشنهاد می‌شود با استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، شبکه‌ای در رابطه با دروس خارج ایجاد شود تا نظرات مختلف به صورت به روز در اختیار اساتید قرار گیرد.

شایان ذکر است: حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی مدیر دبیرخانه امور رسانه‌ای در ابتدای این دیدار با ارائه گزارش از دوسال فعالیت دبیرخانه، چندین طرح رسانه‌ای به مدیرحوزه‌های علمیه پیشنهاد داد.//د101/ی

ارسال نظرات