۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۵۶۴۲۰
رییس بسیج طلاب و روحانیون کشور:

طلاب عقبه فکری جریان های سیاسی را بشناسند

رییس بسیج طلاب و روحانیون با بیان این که طلبه انقلابی در عرصه داخلی باید جریانات و عقبه های فکری جریانات سیاسی را بشناسد، گفت: گاهی عده ای از عاشورا و معارف امام حسین(ع) برای منافع یک حزب سرمایه گذاری می کنند، اگر عقبه را ندانیم نمی توانیم انقلابی عمل کنیم، بصیرت یعنی بدانیم در کجا هستیم و چشم انداز آینده کجاست.
 محمود محمدی شاهرودی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی شاهرودی رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور پیش از ظهر امروز در همایش منطقه ای بسیج طلاب و روحانیون با محوریت حوزه انقلابی که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به ضرورت تشکیل بسیج طلاب گفت: حضرت امام در دوم آذرماه 67 بر ضرورت تشکیل این بسیج با 4 هدف مشخص تأکید کردند که نیاز امروز ما است.

وی افزود: دفاع از انقلاب و اسلام، حفظ اصل استقلال، مانع شدن از نفوذ دشمن، حفظ عقاید و اعتقادات اقشار مختلف جامعه از مهم ترین وظیفه های بسیج طلاب و روحانیون  است.

رییس بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان فرمودند اگر  بخواهیم نظام همچنان انقلابی بماند باید حوزه علمیه انقلابی بماند چون اگر حوزه علمیه انقلابی نباشد جامعه منحرف می شود که اهمیت جایگاه روحانیت را نشان می دهد،  همچنین فرمودند از واجبات حوزه این است که بزرگان باید طلاب را از نظر فکر سیاسی و اسلامی مصونیت بدهند.

وی ادامه داد: چند دسته روحانی در کشور وجود دارد عده ای کاری به نظام و انقلاب ندارند و فقط تدریس می کنند که البته افتخار نیست، عده ای کم هم کارشکنی در کار نظام می کنند، عده ای وابسته فکری به غرب هستند اما اکثریت را طلاب بصیر و انقلابی تشکیل می دهند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با اشاره به ویژگی های طلبه انقلابی ابراز داشت: طلبه انقلابی باید بصیر، دشمن شناس و برای تقابل و تهاجم برنامه داشته و همچنین حضور مؤثر در جامعه و پاسخگویی به شبهات جامعه داشته باشد، بصیرت این است که خط درگیری با دشمن را تشخیص داده و دوست و دشمن را بشناسیم.

وی عنوان کرد: طلبه انقلابی در عرصه داخلی باید جریانات و عقبه های فکری جریانات سیاسی را بشناسد، گاهی عده ای از عاشورا و معارف امام حسین(ع) برای منافع یک حزب سرمایه گذاری می کنند، اگر عقبه را ندانیم نمی توانیم انقلابی عمل کنیم، بصیرت یعنی بدانیم در کجا هستیم و چشم انداز آینده کجاست.

رییس بسیج طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان کرد: با تربیت طلاب انقلابی باید از آرمان های انقلاب دفاع کرد؛ به برکت تفاهم نامه نماینده ولی فقیه در سپاه و مدیر وقت حوزه های علمیه ارتباط بین بسیج و حوزه تقویت و سبب شد کمیته کارشناسی در حوزه شکل بگیرد، این کمیته تاکنون41 جلسه کارشناسی و 200 مصوبه داشته است.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش های سراسری و همایش های منطقه ای، اجرای طرح صادقین برای طلاب و اساتید، طرح گفتمان ولایت، راهیان نور بخشی از برکات این ارتباط خوب است، سال 94 ده هزار مبلغ برای راهیان نور اعزام شده است.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با بیان این که از بین طلاب بسیجی جذب شده 56 درصد فعال هستند، گفت: بیشترین درصد جذب را روحانیت در میان اقشار دارد، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری دوره های ارتقا مهارت های تخصصی، پیگیری کارگاه ها از دیگر برنامه است؛ از سال 95 تصویب شد که در 11 رشته تخصصی در نظر گرفته شده و طلاب بر اساس آن تربیت تخصصی شوند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات