۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۵۶۵۵۱
حزب الله لبنان:

جنگ با تروریسم در موصل به معنای بی نیازی از مبارزه با آن در سوریه نیست

فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان با تاکید به اینکه« جنگ باتروریسم در موصل به معنای بی نیازی از مبارزه با آن در سوریه نیست»، خواستار تفاهم و تعامل مثبت گروه های سیاسی لبنانی برای تقویت فضای همکاری و تسهیل روند انتخابات ریاست جمهوری لبنان شد.
حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، فراکسیون حزب الله در پایان جلسه هفتگی خود که روز گذشته برگزار شد، با صدور بیانیه ای از برگزاری جلسه قانونگذاری پارلمان لبنان و تصویب تعدادی از طرح ها ولوایح برای حل مشکلات مردم این کشور استقبال و ابراز امیدواری کرد که دولت و مجلس لبنان همواره و به ویژه در این شرایط پیچیده فعال باشند.

در این بیانیه با ابراز خرسندی از « پدیدار شدن نشانه های مثبت پایان بحران خلاء ریاست جمهوری دو سال و نیمه در لبنان»، آمده است که این فراکسیون همه گام های عملی و ضروری را در چارچوب روند جدی که می تواند به برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در پارلمان منجر شود ، پیگیری می کند.

فراکسیون حزب الله با بیان اینکه مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان ، مساله ای سلیقه ای نیست شبیه رفتار دولت آمریکا و ابزار آن در منطقه، تاکید کرد که نمی توان با تروریسم بر اساس منافع فوری و جزئی برخورد کرد زیرا تروریسم خطری برای همه بشریت است و همه کشورها و جوامع را تهدید می کند.

در بیانیه این فراکسیون خاطرنشان شده است: مبارزه با تروریسم در موصل به معنای بی نیازی از مبارزه با آن در سوریه از جمله رقه، حسکه ، دیرالزور و حلب و دیگر مناطق و کشورها نیست.

فراکسیون حزب الله با بیان اینکه « نابودی تروریسم یک وظیفه واجب جهانی و انسانی است»، از سازمان ملل متحد و به ویژه دبیرکل جدید آن خواسته است تا برای بهبود چهره این سازمان و اثبات صداقت و پاکدستی آن تلاش کنند و درالتزام به مواضع عادلانه برای حفظ امنیت و صلح جهانی و کمک به ملت ها برای تعیین سرنوشت خود بدون مداخله های خارجی شجاع باشند.

به نوشته ایرنا، فراکسیون حزب الله با محکوم کردن ادامه تجاوز آمریکایی سعودی علیه یمن و ملت مظلوم آن خواستار توقف فوری این تجاوز ظالمانه و جنایتکارانه و تحرک جهانی در این زمینه شده است.

در بیانیه این فراکسیون بر ضرورت پایان ظلم علیه ملت مظلوم بحرین ، فراهم شدن شرایط زندگی کریمانه و عادلانه و تحقق حقوق این ملت ، اصلاح نظام سیاسی بحرین و جلوگیری از رفتار آن در قلع و قمع مردم و تبعیض نژادی و طایفه ای تاکید شده است.

فراکسیون حزب الله ، جنایات مستمر اشغالگران صهیونیست علیه ملت مبارز فلسطین از جمله یهودی سازی سرزمین فلسطین و نابودی هویت آن را زشت ترین نمونه تروریسم نژاد پرستانه در تاریخ دانسته و حمایت وقیحانه آمریکا از رژیم صهیونیستی و سکوت جهانی در مقابل جنایات روزانه صهیونیست ها ، نقض آشکار قوانین بین المللی خوانده است.

در بیانیه این فراکسیون از مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین برای آزادی سرزمین های اشغالی و حفاظت از هویت و تعیین سرنوشت خود حمایت شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات