۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۵۶۹۷۹
آیت الله ری‌شهری:

عدم اختلاف سبب اتحاد و تداوم جامعه اسلامی است

آیت الله ری‌شهری گفت: عدم اختلاف سبب اتحاد و تداوم جامعه اسلامی است و در گذشته دشمن با استفاده از همین روش سبب فروپاشی اتحاد جوامع اسلامی شد و امروز نیز دشمن درصدد تشدید این امر است.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در درس خارج فقه که در همین آستان برگزار شد در تبیین این فراز از دعای مکارم الاخلاق «وَ إِصْلاَحِ ذَاتِ الْبَيْن»، اظهار داشت: در بعضی از روایات توصیه به صلاح ذات البین و در برخی دیگر توصیه به اصلاح ذات البین شده است.

وی با اشاره به تفاوت بین اصلاح ذات البین و صلاح ذات البین، ابراز کرد: امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه خطاب به حسنین(ع) و مردم فرمودند: من شما را به تقوای الهی و نظم در امر توصیه می‌کنم؛ نظم عنصر اصلی تشکیل دهنده تقوا به شمار می‌رود.

آیت الله ری‌شهری در ادامه با بیان نامه امیرالمومنان(ع) که فرمودند:«صَلَاحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا (ص) يَقُولُ صَلَاحُ ذَاتِ الْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلَاةِ وَ الصِّيَامِ»، گفت: امیر مومنان(ع) فضیلت صَلَاحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ را از همه نمازها و روزه‌های انسان بالاتر بیان می‌کنند.

این استاد حوزه علیمه با اشاره به اهمیت صلاح ذات بینکم، تصریح کرد: صلاح یعنی بین افراد صلاح، سازش و دوستی برقرار شود و اصلاح به معنای رفع اختلافات دیگران است، صلاح در اصل پیشگیری و اصلاح درمان است.

وی اضافه کرد: تلاش در راستای ایجاد روابط خوب بین افراد جامعه سبب خوشبخی و سعادت کامل جامعه را تضمین می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عدم اختلاف سبب اتحاد و تداوم جامعه اسلامی است و در گذشته دشمن با استفاده از همین روش سبب فروپاشی اتحاد جوامع اسلامی شد و امروز نیز دشمن در صدد تشدید این امر است./813/202/ب3

ارسال نظرات