۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۵۷۰۹۷

چند خبر کوتاه فرهنگی از خراسان رضوی

بازدید دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از آسایشگاه معلولان، اکران فیلم هیهات در دانشگاه فردوسی، برگزاری شب شعر شهدای مدافع حرم در نیشابور، افتتاح دهمین خانه فرزندان گلستان علی و برگزاری همایش «خانواده رضوی، تربیت اسلامی و نهضت عاشورایی»، برگزاری دومین نشست مرجعیت علمی در مشهد و برگزاری مراسم روضة الحسین در دانشگاه فردوسی عناوین اخبار فرهنگی این هفته خراسان رضوی است.
خبر کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به دیدار معلولان آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش مشهد رفتند.

این بازدیدطی فرآیندی خودجوش از سوی انجمن اسلامی دانشجویان با ثبت نام قبلی و فراهم آوردن وسیله ایاب و ذهاب صورت گرفت.

برگزاری سلسله جلسات مبانی اندیشه اسلامی

سلسله جلسات مبانی اندیشه اسلامی از سوی کانون بررسی و تحلیل دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد برگزار می شود.

«آزادی اندیشه اسلامی» امشب سوم آبان ماه، پس از نماز مغرب در مسجد تدین دانشگاه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی آستان قدس رضوی  بررسی می شود.

شب شعر شهدای مدافع حرم

به منظور یادمان شهدای مدافع از حرم مراسم شب شعری از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.

این شب شعر 11آبان ماه ساعت18 در تالار سیمرغ نیشابور برگزار می شود.             

افتتاح خانه فرزندان حضرت زینب

مراسم سفیران نیکوکاری از سوی مؤسسه گلستان علی با حضور گروه فتیله ها، مجریان برنامه کودک و نوجوان تلویزیونی در مشهد برگزار می شود.

طی این مراسم دهمین خانه فرزندان گلستان علی تحت عنوان «خانه فرزندان حضرت زینب» با حضور جمعی از مسؤولان، مدیران و خیران استان افتتاح می شود.

این آیین سه شنبه سیزدهم آبان ماه ساعت 10 صبح در خیابان صیادشیرازی مشهد برگزار می شود.

برگزاری همایش «خانواده رضوی و نهضت عاشورایی»

همزمان با روز بسیج دانش آموزی، همایش «خانواده رضوی، تربیت اسلامی و نهضت عاشورایی» از سوی مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی برگزار می کند.

این همایش هشتم آبان ماه ساعت 17:30 با حضور بخشی از کارکنان حوزه معاونت اماکن متبرکه و خانواده های آن ها در سالن همایش های مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی برگزار می شود.

سخنرانی حجت الاسلام محمد کهوند، کارشناس فضای مجازی و صاحب اثر در حوزه رسانه های نوین به ایراد سخنرانی  می پردازد.

اهمیت تربیت فرزند در نظام اسلامی و خانواده رضوی، اهمیت توجه به توطئه های دشمنان در فضای مجازی، توجه به کارکردهای خانواده در تربیت فرزندان، هویت بخشی به نوجوانان و پرهیز از ولنگاری فرهنگی و ترویج زندگی اسلامی- ایرانی موضوعاتی مورد بررسی در این همایش است.

مراسم عزاداری شهادت امام سجاد در بیت العباس

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام سجاد(ع) به روایت 25 محرم الحرام در بیت العباس مشهد از سه شنبه چهارم آبان ماه به مدت سه شب ساعت 21 برگزار می شود.

این برنامه ویژه عموم خواهران و برادران با سخنرانی حجت الاسلام سید ثارالله ظهوری، مداحی مرتضی عابدیها و هادی طوسی در بیت العباس واقع در کلاهدوز 17 برگزار می شود.

اکران فیلم هیهات در دانشگاه فردوسی

فیلم هیهات چهارشنبه پنجم آبان ماه، ساعت 12 به همت هیات دانشجویی سید الشهدا دانشگاه فردوسی در آمفی تاتر پردیس اکران می شود.

علاقه مندان برای تهیه بلیط به بهای دو هزار تومان بعد از نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشا به مسجد امام رضا دانشگاه مراجعه کنند.

برگزاری دومین نشست مرجعیت علمی

دومین نشست مرجعیت علمی با هدف گفتمان سازی در زمینه مرجعیت علمی با موضوع الزامات و اقتضائات کسب مرجعیت در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

این نشست به همت معاونت پژوهشی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با حضور هیأت رییسه و اعضای هیأت علمی این دانشگاه برگزار شد.

«مصادیق و الزامات مرجعیت علمی» از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ارسطا، استادیار گروه حقوق دانشگاه تهران در این نشست تبیین شد.

برگزاری مراسم روضة الحسین

همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، روضه الحسین از سوی هیأت دانشجویی خواهران و برادران دانشگاه پیام نور مشهد برگزار می شود.

این برنامه دوشنبه شب ها پس با نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در نمازخانه دانشگاه برگزار می شود./303/1308/ب1

ارسال نظرات