۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۵۷۱۴۱
عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان:

اعتراض نکردن به جنایات آل سعود و صهیونیست ها با اسلام سازگار نیست

حجت الاسلام رجایی خراسانی گفت: این درست نیست که ما بارش آتش جانیانِ سعودی بر سر مردم یمن را ببینیم و ملت مظلوم بحرین که به یوغِ ستم ِستمگران گرفتار هستند، مشاهده کنیم اما حرفی نزنیم.
حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین رجایی خراسانی، عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی به تبیین جایگاه اجتماعی انسانِ تراز اسلام پرداخت و گفت: انسان اجتماعی آفریده شده و طبیعت و خلقتش به گونه ای است که محتاج دیگران است.

وی افزود: سایر موجودات می توانند به تنهایی زندگی کنند اما انسان مجبور است با دیگران زندگی کند. خداوند در شبی که پیامبر اکرم(ص) از مکه به سوی مدینه هجرت فرمودند، عنکبوت و کبوتری را مأمور به حضور در غار محل حضور ایشان کرد تا کسی متوجه حضور ایشان در غار نشود پس همه ما، حتی پیامبر خدا محتاج و نیازمندیم.

حجت الاسلام رجایی خراسانی یادآور شد: شخصی در محضر امام سجاد(ع) دعا کرد که «خدایا مرا محتاج دیگران نکن.» امام سجاد (ع) فرمودند «این دعا غلط است و باید بگوییم خدایا ما را محتاج انسان های پست و لائم نکن» انسان ها به یکدیگر احتیاج دارند؛ دین ما هم یک دین اجتماعی است و برای نمونه به عبادات اجتماعی ارزش بیشتری داده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «کسی که صبح سر از خواب بردارد و به فکر مسلمانان نباشد مسلمان نیست.» معنای روایت نبوی این نیست که آن فرد کافر است؛ بلکه فقط در اسم مسلمان است و خاصیت اسلامی را ندارد.

وی تصریح کرد: آیا درست است که ما بارش آتش جانیانِ سعودی بر سر مردم یمن را ببینیم و ملت مظلوم بحرین که به یوغِ ستم ِستمگران گرفتار هستند، مشاهده کنیم اما حرفی نزنیم؟ درست است که ویران شدن خانه های فلسطینیان را ببینیم و حرفی نزنیم؟

حجت الاسلام رجایی خراسانی در پایان گفت: متاسفانه امروز زمانه ای شده که اگر همسایه بمیرد برخی از او خبر ندارند.

وی با بیان این‌که همه عبادت در نماز و روزه خلاصه نشده است، ابراز کرد: از خودِ پیامبر(ص) سوال کردند که «برترینِ مردم چه کسی است؟» ایشان فرمودند «آن کسی که وجودش از همه ارزشمندتر باشد.» برخی آنقدر وجود ارزشمندی برای مسلمانان دارند که گویی بهشت متحرک هستند./202/820/ب1

ارسال نظرات