۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۵۷۵۸۴
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه:

احیای موقوفات منوط به مشارکت همگانی است/ ضرورت تشکیل شورای سیاستگذاری وقف و بقاع متبرکه

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه موقوفات امری ملی و به نوعی با همه اقشار مردم مرتبط است، احیای موقوفات را منوط به مشارکت همگانی دانست و گفت: باید شورای سیاستگذاری وقف و بقاع متبرکه داشته باشیم تا همه امور مربوط به موقوفات، قرآن کریم و بقاع متبرکه از یکجا مدیریت شود و وحدت رویه وجود داشته باشد.
علی محمدی حجت الاسلام و المسلمين محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در آیین تکریم  و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در تالار نور با اشاره به فرازی از دعاهای امام سجاد(ع) که عمل در راستای طاعت و بندگی را از خدا می خواهند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز به ویژه نسبت به مدیران بر این اصل، قانع بودن به روزی، روحیه شکرگزاری، کاهش هزینه ها و اصلاح الگوی مصرف تأکید دارند.

وی حکومت اسلامی را از بزرگترین نعمتهای الهی برشمرد و افزود: از همین رو است که امام حسین(ع) در دعای عرفه برای حضور در دنیا در عصر حاکمیت دین خدا را شکر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: ما این نعمت بزرگ را وقتی درک خواهیم کرد که سخنان و هراس دشمنان از حاکمیت دینی را ببینیم چنانکه اغلب اذعان دارند نسخه ای که امام خمینی(ره) از اسلام ارائه داد اصلی ترین دشمن لیبرال دموکراسی است و انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت اسلام، این پیام را به دنیا داده است که می شود هم مقابل آمریکا ایستاد و هم پیشرفت کرد.

احیای موقوفات منوط به مشارکت همگانی است

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفات، امری ملی و به نوعی با همه اقشار مردم مرتبط است، احیای موقوفات را منوط به مشارکت همگانی دانست و تصریح کرد: حجت الاسلام گنابادی نژاد طی هشت سالی که در اداره کل خراسان رضوی مدیریت داشت در خدمت به موقوفات، امامزادگان و بقاع متبرکه زحمات بسیاری کشید.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در اجرای طرحهای نو پیشگام  بود

وی اضافه کرد: وی از مدیران خوب، با ایمان و روحیه جهادی است که همیشه در اجرای اولین ها پیشگام بود تا ترس سایر مدیران استانها بریزد و حضور وی در مجموعه آستان قدس نیز می تواند منشأ برکات بسیار برای بازگشت به اوقاف و ارائه خدمات بهتر و بیشتر باشد.

اهمیت تشکیل شورای سیاستگذاری وقف و بقاع متبرکه

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اهمیت ایجاد هم افزایی در نهادهای مختلف، گفت: باید شورای سیاستگذاری وقف و بقاع متبرکه داشته باشیم که همه امور مربوط به موقوفات، قرآن کریم، بقاع متبرکه و ... از یکجا مدیریت شود و وحدت رویه وجود داشته باشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ظرفیت عظیم دستگاه وقف برای جامعه، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد نه تنها به واقفان و موقوفات بلکه به حق اهل بیت(ع) نیز با تصرف در امامزادگان و بقاع متبرکه متعرض می شوند که این مسأله باید با اهتمام و جدیت هر چه بیشتر مدیران در تنظیم سند موقوفات مرتفع شود.

وی در پایان از آیت الله واعظ طبسی به جهت حمایت بی دریغ از حقوق موقوفات قدردانی کرد./930/201/ب2

 

ارسال نظرات