۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۵۷۷۹۱
با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برگزار شد؛

همایش فقه حکومتی با محوریت تجلیل از 3 دهه تلاش علمی آیت الله مهدوی کنی

همایش فقه حکومتی همراه با تجلیل از سه دهه تلاش علمی مرحوم آیت الله مهدوی کنی با حضور جمع زیادی از استادان، پژوهشگران حوزه علمیه و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
[457791] همایش فقه حکومتی با محوریت تجلیل از سه دهه تلاش علمی مرحوم آیت الله مهدوی کنی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش فقه حکومتی همراه با تجلیل از سه دهه تلاش علمی مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این همایش که با حضور جمع کثیری از اساتید، پژوهشگران و طلاب حوزه علمیه برگزار شد تعدادی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در همه مقاطع تحصیلی نیز حاضر بودند.

سخنران اصلی این مراسم آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که پس از بیان نکاتی درباره امام سجاد(ع) به ویژگی های حساس دوران زندگی ایشان اشاره کرد و در ادامه درباره شخصیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی ابراز داشت: ایشان همواره همراه و حامی امام و رهبری بود و مسؤولیت های بزرگی را پذیرفت و به بهترین وجه ایفا کرد.

در ادامه این همایش آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری و حجج اسلام والمسلمین محمود واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سعید مهدوی کنی رییس دانشگاه امام صادق(ع) و عضو جامعه روحانیت مبارز، حسینعلی سعدی رئیس دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) نیز به ایراد سخن پرداختند و هریک در مسأله فقه حکومتی و نظریات مرحوم آیت الله مهدوی کنی در این باره سخنانی بیان کردند.

در پایان این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) و داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی از احداث شعبه دانشگاه امام صادق(ع) در قم در آینده نزدیک خبرداد.

گفتنی است، دراین همایش اساتید و بزرگان دیگری حضور داشتند که از این میان می توان به حجج الاسلام محمد حسین ملک‌زاده استاد درس خارج حوزه علمیه، محمد عالم زاده نوری استاد حوزه علمیه و عضو هیأت علمی مرکز اخلاق و تربیت اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، علیرضا پیروزمند عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم، سید محمدرضا احمدی طباطبایی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و سیدجواد میرخلیلی محقق پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اشاره کرد.

آیت الله محسن اراکی رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری که قرار بود از سخنرانان این همایش باشند به این مراسم نرسیدند.

از نکات قابل توجه در این همایش رونمایی از آثار مرحوم آیت الله مهدوی کنی بود که در ورودی درب سالن همایش قرار داشت و بیشتر کتاب هایی بود که پیاده سازی و تنظیم شده سخنان مرحوم آیت الله مهدوی در نماز جمعه، مجلس خبرگان رهبری، تدریس در حوزه های علمیه و دانشگاه امام صادق(ع) بود.

گفتنی است، این همایش به همت دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات