۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۵۸۰۱۶
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛

برخی به دنبال کمرنگ کردن روحیه استکبارستیزی در کشور هستند/ حضور در راهپیمایی 13 آبان تکلیف شرعی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به تشریح نشانه‌های جدا شدن روحیه استکبارستیزی از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: متأسفانه برخی‌ها دانسته و یا نادانسته می ‌خواهد روحیه استکبارستیزی را که امر ذاتی انقلاب است از انقلاب بگیرند و این جای نگرانی دارد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، به تشریح نشانه‌های جدا شدن روحیه استکبارستیزی از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز دغدغه و نگرانی این است که متأسفانه برخی‌ها دانسته و یا نادانسته می ‌خواهند روحیه استکبارستیزی را که أمر ذاتی انقلاب است از انقلاب بگیرند و متأسفانه نشانه‌ها و علائم این حرکت مشخص است.

وی در تبیین نخستین نشانه جدا شدن روحیه استکبارستیزی از انقلاب اسلامی، گفت: رفت و آمدهای فراوانی که انسان در منطقه مشاهده می‌کند؛ رفت و آمدها این طرف به آن طرف و آن طرف به این طرف که جا دارد انسان نسبت به آنها نگران باشد.

امام جمعه شهرکرد جوایز مشترکی که به دو وزیر خارجه ایران و آمریکا از ناحیه ملکه انگلیس داده می‌شود را دومین نشانه جداشدن روحیه استکبارستیزی از انقلاب اسلامی دانست و افزود: از کی تا به حال ملکه انگلیس طرفدار انقلاب اسلامی شده که به وزیر خارجه ایران جایزه بدهد؟ آدم حق دارد با مشاهده این مسائل نگران و دغدغه‌مند بشود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری سومین نشانه را نفوذی‌هایی دانست که این روزها مرتب خبرهایشان شنیده و هر روز از یک نفوذ پرده برداشته می‌شود و تصریح کرد: این نفوذی ‌ها برای انقلاب خطر جدی است چراکه این نفوذ در مقام آن است که انقلاب را استحاله کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بالا نرفتن رتبه علمی کشور که رهبری نیز به آن اشاره کردند را چهارمین نشانه جدا شدن روحیه استکبارستیزی از انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: شاید آدم احساس می ‌کند مبادا به این خاطر باشد که برخی از این مسؤولان واداده، به علم بیرون دل بسته ‌اند و خدایی نخواسته از رشد علمی داخل مأیوس شده‌اند؛ بنابراین رشد علمی آن گونه که باید بالا نرفته است.

وی امیدوار بودن جبهه استکبار به داخل کشور را یکی دیگر از نشانه ها برشمرد و ادامه داد: امروز متأسفانه جبهه استکبار به برخی‌ها در درون امید بسته است؛ جبهه استکبار اگر به کسی امید بست همان می ‌شود که امام فرمودند: اگر آمریکایی‌ها از شما تعریف کردند از خودتان بترسید چرا که راهتان اشتباه است که متأسفانه امروز جبهه استکبار به برخی ‌ها در داخل امیدوار شده است و این واقعا جای نگرانی دارد.

امام جمعه شهرکرد عدم موضع گیری جدی و شفاف نسبت به بدعهدی ‌های آمریکایی‌ها که امروز برای همگان واضح و روشن است را دیگر نشانه کمرنگ شدن روحیه استکبارستیزی در کشور بیان و تصریح کرد: گاهی برخی از مسؤولان رده بالا و مسؤولان سیاست خارجی و اجرایی کشور نسبت به این بدعهدی ‌ها اعتراض می ‌کنند اما خیلی جدی نمی ‌گویند و با ملاحظه و مسامحه حرف می ‌زنند که انسان نگران می‌شود که آیا خدایی نخواسته اینها به آمریکایی‌ها دل بسته ‌اند؟ وقتی بدعهدی دشمن شفاف و آشکار است، باید جدی مسائل را برای مردم تبیین کنید تا آنها بترسند زیرا اگر ما مسامحه کنیم دشمن در دل ما می ‌آید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری هفتمین نشانه را عدم حضور جدی و فعال برخی دستگاههای دولتی در برنامه‌های فرهنگی و استکبارستیزی دانست و گفت: ما برنامه‌های استکبار‌ستیزی در کشور فراوان داریم؛ روزهایی که باید مردم، دانش ‌آموزان، جامعه و مسؤولان همه و همه حضور جدی در این برنامه‌ها داشته باشند و همه کمک کنند، گاهی می ‌بینیم برخی از دستگاه‌ها این مسأله را سست می ‌گیرند و اقدام جدی نمی ‌کنند و حتی گاهی هم به عکس، برخی ‌ها را از شرکت در این برنامه‌ ها باز می ‌دارند و می‌گویند نروید و «مرگ بر آمریکا» نگویید که این‌ها واقعا جای نگرانی است و راه نفوذ را باز می ‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام هشتمین عامل را عدم حضور کارساز در اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی راه نفوذ دشمن را می‌ بندد اما متأسفانه با توجه به جلسات فراوان و تشکیل ستاد فرماندهی هنوز کار جدی و اقدام مؤثر در این باره صورت نگرفته و نتیجه‌اش مشخص نشده است.

وی عدم حمایت جدی از کارآفرینان، فن ‌آوران و نخبگان را نهمین نشانه کمرنگ شدن روحیه استکبارستیزی در کشور بیان کرد و گفت: اینها آدم را مشکوک می‌کند که مبادا برخی ها به بیرون دل بسته ‌اند و نخبگان، کارآفرینان و فن ‌آوران درونی را آن گونه که باید تقویت نمی ‌کنند؛ چرا در شعار هست و حرف زده می‌شود اما اثر آن مشاهده نمی‌شود، همه چیز را که نمی‌شود با شعار پیش برد، باید همان چیز که می ‌گوییم در جامعه أثر آن دیده شود.

امام جمعه شهرکرد عدم تقویت روحیه اعتماد به نفس، خودباوری و ما «می‌توانیم» در کشور را دهمین نشانه گرفته شدن روحیه استکبارستیزی از جامعه خواند و افزود: این مسأله متأسفانه با قدرت و قوت دنبال نمی ‌شود؛ شعار ما «می‌توانیم»،باور به درون، اتکا به درون و توانمندی‌های درونی که امام راحل(ره) و انقلاب به جامعه تلقین کرد متأسفانه درست و آن گونه که باید از سوی مسؤولان تقویت نمی‌شود، بنابراین انسان نگران می ‌شود که خدایی نخواسته راه برای بیرونی‌ها باز شود.

وی مسامحه‌های فرهنگی و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب مشاهده ولنگاری فرهنگی در برخی عرصه‌ها و بی‌توجهی به ورود فرهنگ غربی از طُرق مختلف که نتیجه ‌اش کم رنگ شدن فرهنگ دینی و اسلامی می شود را یازدهمین و آخرین نشانه دانست و تأکید کرد: نسبت به این‌ها باید حساسیت به خرج داد؛ ما حساسیت به خرج ندهیم فرهنگ غرب جای فرهنگ ایمانی و درونی ما را می‌گیرد و این همان است که دشمن می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه اگر روحیه استکبارستیزی از انقلاب گرفته شود به یقین انقلاب استحاله شده و در جهت خودش حرکت نخواهد کرد، افزود: تا این نشانه ها وجود دارد، مردم و دلسوزان نظام  و بیش از همه رهبر معظم انقلاب نسبت به این مسائل نگران هستند و به حق هم است.

وی در ادامه برحضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز 13 آبان تأکید کرد و گفت: برخی ها به بهانه های مختلف مانند این که 13 آبان روز پنج شنبه است و مدارس تعطیل هستند کارشکنی می کنند که اقشار مختلف حضور جدی در راهپیمایی 13 آبان نداشته باشند، بنابراین باید حضور در راهپیمایی 13 آبان را یک تکلیف شرعی بدانیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به 8 آبان‌ماه سالروز شهادت حسین فهمیده ادامه داد: این نوجوان 13 ساله به اقدام مؤمنانه و توأم با معرفت و بصیرت دینی خودش را مأمن شهادت قرار داد به گونه‌ای که امام خمینی(ره) ایشان را رهبر همه ما دانست؛ بنابراین جامعه امروز به ویژه جوانان و نوجوانان باید از این شهید بزرگوار الگو بگیرند نه از افرادی که ایمان جوانان ما را مخدوش می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهاد در راه خدا انسان را به اوج می‌رساند، افزود: اگر کسی در راه جهاد خدا کوتاهی کند قطعا جایگاهش جهنم است، جوانان ما با روحیه جهاد در راه خدا مدافع حرم شدند و از حرم حضرت زینب(س) دفاع می ‌کنند و این‌ همان روحیه ایثارگری مؤمنانه و نمونه بارزی از باور ایمانی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل یعنی آمادگی، نه به این معنا که تنها برای جنگ سخت آمادگی داشته باشیم چرا که دشمن و قدرت‌ها دیگر به استقبال جنگ سخت نمی ‌روند و می ‌دانند که دولتها در جنگ سخت مقابل آنها می‌ایستند، امروزه جنگ نرم و آسیب‌های آن مطرح است که خانواده‌ها، جوانان و دانش ‌آموزان را تهدید می ‌کند و در همه این عرصه‌ها جامعه باید مهیا باشد.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به ماه صفر و اربعین حسینی بیان کرد: آنچه که بیش از همه در ماه صفر مهم است و باید به آن پرداخته شود اربعین حسینی است که باید اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در این روز به یک قدرت معنوی و ایمانی بزرگ تبدیل شود و به دشمن بگوییم ما از هیچ‌ چیز ترسی نداریم و ملاک ما لبخند و خشنودی دشمن نسیت بلکه رضایت خدا، پیامبر و ولی ‌فقیه برای ما مهم و ملاک است.

وی در پایان با بیان اینکه برخی‌ها از سخنان امام جمعه در خطبه‌ ها ناراحت می‌شوند گفت: نماز جمعه سلیقه ‌ای نیست که ما به سلیقه برخی‌ها سخن بگوییم بلکه نماز جمعه جایگاه فرهنگی و معنوی است و باید مسائل و مشکلات روز جامعه در آن بیان شود نباید برخی‌ها انتظار داشته‌ باشند مطابق میل آنها سخن گفته شود بلکه امام جمعه باید با شجاعت وظیفه‌اش را انجام دهد./9457/201/ب2

ارسال نظرات