۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۴۵۸۴۸۹

نگاهی به برنامه­‌های رادیو معارف در هفته جاری

بررسی جايگاه علم آموزي در برنامه «شبستان»، تبیین ويژگی هاي حسين فهميده در برنامه شاهد، بررسی مضرات مداوم استفاده از يك نوع غذا در برنامه شفا، بررسي همايش ملي قرآن و سينما در برنامه «انديشه­‌ها» و تبيين عوامل بركت در زندگي انسان در برنامه «بازتاب» از برنامه های رادیو معارف در هفته جاری است.
رادیو معارف

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بررسی جايگاه  و اهميت علم و علم آموزي در برنامه «شبستان»، تبیین ويژگی هاي  حسين فهميده در برنامه شاهد، بررسی مضرات مداوم استفاده از يك نوع غذا در برنامه شفا، بررسي  همايش ملي قرآن و سينما در برنامه «انديشه­‌ها» و تبيين عوامل بركت در زندگي انسان  در برنامه «بازتاب» از برنامه های رادیو معارف در هفته جاری است.

اهميت علم در شبستان راديو معارف

جنگ شبانه شبستاناز جايگاه  و اهميت علم و علم آموزي مي گويد اين رسانه ديني در راستاي ارج نهادن و قدرداني از مربيان زحمت كش نهضت سواد آموزي با موضوع، اهميت علم و علم و آموزي به روي آنتن مي رود.

اين برنامه كه از 8 آبان 95 در پنج برنامه  باكارشناسي حجت الاسلام علي صدوقي تقديم معارف جويان عزيز مي شود از جايگاه علم در دين و جامعه سخن مي گويد.

گفت وگوي تلفني با مربيان نهضت سواد آموزي و بيان خاطرات آنها از بخشهاي ديگر اين برنامه است كه هر شب تقديم شنوندگان راديو معارف مي شود.

جُنگ شبانه«شبستان» كاري ازگروه فرهنگ و جامعه به سردبيري و تهيه كنندگي حميد اشتري و اجراي شاهين احمديان شنبه تا پنجشنبه ساعت 23:30 موج اف ام رديف 96 پخش مي­ شود.

بزرگمرد كوچك در شاهد راديو معارف

راديو معارف در برنامه شاهد از ويژگی هاي شهيد محمد حسين فهميده مي­‌گويد.

به گزارش روابط عمومي راديو معارف در آستانه 13 آبان و روز دانش آموز برنامه "شاهد" اقدام به پخش زندگي شهيد محمد حسين فهميده مي‌كند.

اين برنامه كه مور 9 آبان پخش مي شود اختصاص دارد به گفتگو با نزديكان و اقوام اين شهيد بزرگواركه از ويژگي هاي اخلاقي و اجتماعي حسين فهميده سخن خواهد گفت.

لازم به ذكر است هشتم آبان به عنوان «روز بسيج دانش‌آموزي» و همچنين روز 13  آبان به افتخار محمد حسين فهميده به عنوان روز دانش‌آموز در  ايران  نامگذاري شد.

«شاهد» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه كنندگي محمد حسين آزما و اجراي عباسعلي توفيقي هر روز از ساعت 12:10 به روي آنتن مي‌رود.

احياي طب سنتي در راديو معارف

راديو معارف در برنامه «شفا»  از مضرات مداوم استفاده از يك نوع غذا مي­گويد.

برنامه «شفا» كه با محوريت تبيين طب سنتي و ارتقاء جايگاه آن در عرصه سلامت و بهداشت به روي آنتن مي رود در اين هفته با موضوع «مضرات مداوم استفاده از يك نوع غذا» تقديم شنوندگان مي‌­شود.

احياي طب سنتي و اسلامي و  تاكيد بر نقش پيش‌گيرانه آموزه‌هاي طب سنتي و اسلامي از جمله اهداف طراحي و توليد اين برنامه است.

«شفا» كاري از گروه فرهنگ و جامعه با كارشناسي خانم دكتر پورحسيني ،‌سردبيري و تهيه كنندگي اكبر طالبي نيا و اجراي محبوبه شيرعلي روزهاي دوشنبه و چهارشنبه ساعت 19:15 به روي آنتن مي­‌رود.

تبيين همايش ها و نشست هاي علمي فكري و فرهنگي در راديو معارف

يكي از برنامه هاي اين رسانه ديني كه به انعكاس همايش ها و نشست هاي علمي فكري و فرهنگي اخصاص دارد  برنامه «انديشه­‌ها» است

اين برنامه  مورخ10 آبان 95 با كارشناسي حجج الاسلام دكتر ميرخندان،  رضا پور و  خانم شيما حميدي به بررسي  همايش ملي قرآن و سينما خواهند پرداخت.

«انديشه‌­ها» كاري از گروه فقه و انديشه به سردبيري و تهيه كنندگي ابوذر رجبي و اجراي حسين حيدري روزهاي دوشنبه و سه شنبه ساعت 14:45 تقديم مخاطبان فرهيخته راديو معارف مي­‌شود.

عوامل بركت در راديو معارف

برنامه بازتاب به تبيين عوامل بركت در زندگي انسان  مي‌پردازد.

به گزارش روابط عمومي راديو معارف، ضرورت آشنايي  انسانها با  سرانجام كارهاي نيك و بدشان عوامل اين رسانه ديني را برآن داشت كه اقدام به طراحي و ساخت برنامه "بازتاب" كنند.

اين برنامه مورخ 10 آبان 95 با كارشناسي حجت الاسلام باقريان به تبيين رفتارهايي كه باعث بركت در زندگي انسان مي شود خواهد پرداخت.

"بازتاب" كاري از گروه قرآن واهل بيت عليهم السلام به تهيه و سردبيري  حميد اشتري و اجراي مجيد گلشيري روزهاي دوشنبه ساعت 12:30 به روي آنتن مي رود./998/204/ب3

ارسال نظرات