۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۵۸۵۸۱
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

نظر فردی به دین امر اهل بیت را به حاشیه می برد/ واکنش به تریبون های انحرافی و اغواگر

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان تأکید کرد: تریبون هایی که ترویج می کنند که نباید در مشاهد مشرفه و اماکن مقدسه نماز جمعه اقامه شود تریبون های انحرافی و اغواگر و متأثر از شیاطین و دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی هستند.
 ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به طرح شبهاتی مبنی بر این که حرم های مطهر جای نماز جمعه و طرح مباحث سیاسی نیست، گفت: این نگاه بر خلاف فلسفه تعظیم شعائرالله است.

وی افزود: تعظیم شعائر اهل بیت(ع) از جمله مشاهد مشرفه و عتبات عالیه در جهت تعظیم شعائر الهی است؛ منبر، روضه اباعبدالله(ع)، نماز جمعه و جماعت، تلاوت قرآن و احیای امر اهل بیت(ع) از ابرز مصادیق تعظیم شعائر الله بوده و از مصادیق تعظیم مشاهد مشرفه به شمار می رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اهل بیت(ع) به دلیل احیای دین فداکاری کردند و در برابر ظلم، تحریف دین و بدعت ها ایستادند، اظهار داشت: تداوم مسیر اهل بیت(ع) اقتضا می کند که در مشاهد مشرفه و اماکن مقدسه تا آنجا که ممکن است شعائر الهی تعظیم شود.

وی ادامه داد: اتفاق فقها است که نماز جمعه مصداق اتم تعظیم شعائر الهی است؛ نماز جمعه، اذان، اقامه، بیان احکام و معارف دین و همچنین تبیین مصالح و مفاسد امت اسلامی، وعظ و ارشاد و ذکر اهل بیت(ع) در مسیر زیارت اهل بیت(ع) است.

آیت الله کعبی با اشاره به این که این افراد مطرح می کنند که تبلیغات حکومت نباید از تریبون های حرم پخش شود، ابراز داشت: حکومت بر دو قسم است که به حکومت شرعی و حکومت غیر شرعی تقسیم می شود، حکومت غیر شرعی حکومت ائمه جور است و کسانی هستند که در مقابل خط اهل بیت(ع) ایستاده اند.

وی عنوان کرد: حکومت شرعی حکومت نواب عام امام زمان(عج) و حکومت فقه، عدالت و در مسیر اقامه دین و تحقق حاکمیت الهی است از این منظر نماز جمعه جزو مناصب حکومتی است، ما الان یک نظام اسلامی داریم که بر پایه فقه اهل بیت(ع) و با محوریت ولایت فقیه شکل گرفته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حفظ، تقویت و حمایت از نظام واجب شرعی است و از مصادق احیای امر اهل بیت(ع) به شمار می رود، احیای امامت الهی احیای امر اهل بیت(ع) است، این حکومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به منظور اقامه دین و احیای امر اهل بیت(ع) برپا شده است.

وی اضافه کرد: نظر فردی به دین سبب می شود که معارف اهل بیت(ع) به حاشیه برده شود و امر اهل بیت(ع) به انزوا کشیده شود؛ حکومت دینی بر پایه اهداف اهل بیت و محوریت ولایت فقیه و حمایت مراجع تقلید مصداق احیای امر اهل بیت(ع) است، تریبون هایی که ترویج می کنند که نباید در مشاهد مشرفه و اماکن مقدسه نماز جمعه اقامه شود تریبون های انحرافی و اغواگر و متأثر از شیاطین و دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی هستند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات