۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۵۹۰۵۶
آیت الله مجتهد شبستری طی بیانیه ای؛

مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان وحدت و همبستگی خود را به نمایش خواهند گذاشت

امام جمعه تبریز طی بیانه ای با دعوت پرشور مردم برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان تأکید کرده است:‌ ملت بزرگ ایران در سالگرد سیزدهم آبان با حضور گسترده خود در راهپیمایی، وحدت و همبستگی و استقامت خود را بار دیگر به نمایش خواهد گذاشت.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طی بیانه ای سیزده آبان را در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره دانست و گفت: تبعید رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در سال ۴۳ به خاطر نطق حکیمانه و آتشینی که در انتقاد از احیای قانون ننگین و ذلت بار کاپیتولاسیون ایراد شد صورت گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: در پی این نطق حکیمانه امام راحل شهادت جمعی از دانش آموزان عزیز و دانشجویان ارجمند به علت تظاهرات در مقابل دانشگاه تهران به وسیله جلادان رژیم ستمشاهی که در سال ۵۷ اتفاق افتاد.

وی با اشاره به دیگر رخداد ۱۳ آبان، یاد آور شده است: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به وسیله دانشجویان پیرو خط امام که در سال ۵۸ تحقق یافت، نامگذاری این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار به این دلیل است که منشأ و برگشت هر سه حادثه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است.

امام جمعه تبریز با اشاره به جنایات و توطئه های رژیم منحوس آمریکا بر علیه ملت ایران از ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا امروز، آنها را کاملاً مشهود و ملموس خواند و ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور چاکر دست نشانده اش محمدرضا در کشور بگونه ای استثمارگرانه و چپاول نفت و ثروت ایران و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به اشکال مختلف دیگر بر علیه این ملت توطئه کرده است.

در این بیانه آمده است: توطئه های گوناگون و دخالتهای آشکار و پنهان شیطان بزرگ در امور میهن اسلامی ایران از تهاجم نظامی با تحریک و تقویت رژیم عفلقی صدام گرفته تا حادثه طبس و کودتای نوژه و در دهه اخیر از تحریهای اقتصادی گرفته تا هجمه های فرهنگی و تبلیغاتی بر علیه مقدسات اسلامی و اخیراً از بدعهدیهای برجامی گرفته تا بهانه تراشیهای ساخت موشک و غیره از جنایتهای این کشور علیه این ملت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرده است: به فضل الهی، با روشنگریهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ملت رشید و فهیم ایران در مقابل همه توطئه های استکبار مقاومت و پایداری تحسین برانگیزی از خود نشان داده و تا رسیدن به قله پیروزی پوزه دشمن را بخاک خواهد مالید.

وی در این بیانه با دعوت پر شور مردم برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان تآکید کرده است:‌ ملت بزرگ ایران در سالگرد سیزدهم آبان با حضور گسترده خود در راهپیمایی، وحدت و همبستگی و استقامت خود را بار دیگر به نمایش خواهد گذاشت.

آیت الله شبستری در پایان این بیانه خاطرنشان کرده است: اینک از قاطبه مردم غیور آذربایجان از دانش آموزان و دانشجویان شریف و سایر اقشار مختلف انتظار میرود با شرکت باشکوه در این راهپیمایی با آرمانهای امام راحل (ره) و شهداء گرانقدر و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق نموده و انزجار خود را از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی بویژه آمریکا و اسرائیل متجلی سازند./۸۵۴/101/ب2

ارسال نظرات