۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۵۹۵۲۵
آيت‌الله ایمانی:

عامل افسردگی جوانان بیکاری و نداشتن آینده شغلی است/ کسانی که در فتنه نقش داشتند شجاعانه به اشتباهات خود اعتراف کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: هر کس آن روز واقعاً نقشی در فتنه داشته و ممکن است اشتباه کرده باشد، با شجاعت اعلام بکند آن روز اشتباه شد و امروز برایمان مردم، رهبری و نظام مهم است.
آيت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به انتخاب وزاری سه‌گانه‌ای که رییس جمهور به مجلس معرفی کردند، گفت: تعامل خوبی بین مجلس و دولت ایجاد شد و مجلس تعامل مثبتی با دولت نشان داد و با رأی خوبی این سه وزیر فرهنگی انتخاب  شدند.

وی در ادامه افزود: جامعه ما اگر بناست قطب داشته باشد یک قطب طرفدار انقلاب است و یک قطب هم ضد انقلاب است، همین‌جا از جناح‌های مختلف تقاضا می‌کنم به مردم و افکار و اندیشه مردم را که نشأت گرفته از افکار و اندیشه رهبری است احترام بگذارند.

آيت‌الله ایمانی با تأکید بر این‌که فتنه باید خاموش بشود، اظهار کرد: هر کس آن روز واقعاً نقشی در فتنه داشته و ممکن است اشتباه کرده باشد، با شجاعت اعلام بکند آن روز اشتباه شد و امروز برایمان مردم، رهبری و نظام مهم است، دشمنان ما مقابل ما این‌جور صف کشیدند و ما نباید روی مسائل جزئی با هم بگومگو داشته باشیم.

 وی ادامه داد: جناح‌ها خودشان را با افکار و اندیشه‌های رهبری و مردم بیشتر تطبیق بدهند و اگر لازم است با صراحت و با شجاعت اعلام کنند یک روز من این‌جوری بودم ولی امروز نیستم و هر کس هم که واقعاً از مسیر گذشته خودش احساس راحتی می‌کند راه برایش باز باشد و آن‌ها را به لجاجت وادار نکنیم.

عامل افسردگی جوانان بیکاری و نداشتن آینده شغلی است

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تأکید بر ضرورت توجه به مسأله ولنگاری فرهنگی گفت: ولنگاری فرهنگی و افسردگی در جوانان را باید مهار کرد و هیچ‌کس هم نمی‌تواند منکر آن بشود، اما عامل افسردگی چیست ؟

وی ادامه داد: عامل افسردگی بیکاری و نداشتن آینده شغلی است، این‌ها با نسخه‌هایی که بعضی‌ها می‌پیچند اصلاح نمی‌شود، با ولنگاری فرهنگی مشکلات جامعه حل نمی‌شود، امید ایجاد نمی‌شود، باید همه آستین بالا بزنیم و کارکنیم، پول مملکت خرج مملکت بشود، مسئولین هم واقعاً با قاچاق مبارزه جدی داشته باشند و فضای تولید را فراهم بکنند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فرارسیدن روز شورای فرهنگی عمومی خاطرنشان کرد: فرهنگ اثرگذارترین عامل در تغییر جامعه و جوامع بشری در شرایط امروز است؛ یک روزگاری زور بازوی انسان‌ها سلاح نظامی آنان و قدرت اقتصادی آن‌ها، دگرگونی‌های اجتماعی را ایجاد می‌کرد، جوامعی را می‌ساخت و از بین می‌برد.

وی ادامه داد: اما امروز فرهنگ دارد این کار را انجام می‌دهد، ازاین‌رو استکبار جهانی از آغاز برای اثرگذاری روی فرهنگ مردم و خرده فرهنگ‌های جهان برنامه‌ریزی کرده و در این میان فرهنگ غنی اسلام مورد توجه شدید نظام استکباری است که این فرهنگ را دگرگون سازد و تغییر دهد، ارزش‌های آن را بشکند و در شرایطی دگرگونی لازم در این ارزش‌ها ایجاد کند و به دنبالش جوامعی متغیر و دگرگون شوند.

فرهنگ یک جبهه ظاهری و یک جبهه باطنی و ناپیدا دارد

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: اگر بخواهیم فرهنگ را ارزیابی کنیم یک جبهه ظاهری دارد و یک جبهه باطنی و ناپیدا دارد، ظاهر آن‌همین نمادهایی است که می‌بینید پوشش مردم، معماری مردم، شهرسازی جامعه، خانه مردم و مسائلی از این قبیل، این‌ها در روحیه انسان‌ها اثر دارد و نماد ظاهری فرهنگ عمومی یک ملت است.

وی ادامه داد: در کنار این نماد عمومی یک حرکت ناپیدا در درون است که آن‌هم فرهنگ عمومی است اخلاقیات فردی و اجتماعی، تحمل، ایثارگری، احسان، نیکوکاری، میهمان‌نوازی و امثال این‌ها، این‌ها آن بعد ناپیدای فرهنگ عمومی جامع است.

امام‌جمعه شیراز بیان داشت: دشمن می‌خواهد نماد اول را با تغییری که ایجاد کرده به دست بگیرد که امروز به دست گرفته، شهرهای ما بی‌هویت شده، خیابان ما هویت اسلامی خودش را از دست داده، بناهای ما بناهای اسلامی نیست و بدون هویت ساخته شده است.

وی ادامه داد: دشمن در این عرصه اثر گذاشته، مردم را در خانه‌های تنگ و تاریک و آپارتمان‌های کوچک حبس کرده و ساعات فراغتشان را در پارک‌های عمومی مرد و زن، دختر و پسر کنار هم قرار داده است، این‌ها نتیجه آن فرهنگی است که غرب روی آن کار کرده و قدم برداشته است.

آیت‌الله ایمانی در پایان گفت:سال‌های متمادی است دشمن دارد قومیت‌گرایی و باستان‌گرایی را در مقابل اسلام‌گرایی تقویت و دنبال می‌کند، نمونه‌های فراوانی هم دارد هم در این استان که بیش از جاهای دیگر نمونه آن پیدا می‌شود و هم در استان‌های دیگر ؛ اجازه ندهیم این گسلی که دشمن دارد ایجاد می‌کند در جامعه شکل بگیرد و مشکلاتی را برای جامعه ما به وجود بیاورد./۹۱۹/201/ب3

ارسال نظرات