۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۹۸۵۵
در دانشگاه امام صادق برگزار شد؛

نشست اکران و تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران»

نشست اکران و تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» شب گذشته به همت دفتر هنر، ادبیات و رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام (دیدبان)، با حضور نادر طالب زاده، ابوالقاسم طالبی کارگردان این اثر، علیرام نورایی، جعفر دهقان، بهار محمدپور و داریوش صالحیان، با استقبال باشکوه و بی نظیر دانشجویان و در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد.
یتیم خانه ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست اکران و تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» شب گذشته به همت دفتر هنر، ادبیات و رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام (دیدبان)، با حضور نادر طالب زاده، ابوالقاسم طالبی کارگردان این اثر، علیرام نورایی، جعفر دهقان، بهار محمدپور و داریوش صالحیان، با استقبال باشکوه و بی نظیر دانشجویان و در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد.
بعد از اکران فیلم و در ابتدای نشست، نادر طالب زاده چهره نام آشنای جبهه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی به همراه ابوالقاسم طالبی کارگردان توانمند این اثر سینمایی به روی صحنه حاضر شدند و به گفت‌وگو  پیرامون «یتیم خانه ایران» پرداختند.

طالب زاده با اشاره به اینکه این برهه از تاریخ، قسمتی فراموش شده از تاریخ کشور ماست، گفت: من قبل از دیدن فیلم از اینکه دیالوگ ها و فیلم شعاری شود میترسیدم ،ولی به لطف خدا این فیلم یک درام فوق العاده داشت.

وی افزود: آقای طالبی واقعا کار بزرگی انجام دادند. وظیفه خودم می‌دانم که به طور ویژه به این فیلم بپردازم در این ایام، چون حقیقتا یک فیلم متفاوتی است. اینکه مرکز اسلامی لندن علی‌رغم فشارهایی که ممکن است دولت انگلیس به آن بیاورد این فیلم را پخش بکند این مهم است به نظر من. خود ما ابعاد این حادثه عظیم را نمی دانستیم.
 
ابوالقاسم طالبی، کارگردان «یتیم خانه ایران» ، ضمن تشکر از استقبال گسترده دانشجویان از این نشست به بیان خاطراتی از نادر طالب زاده و نیز مراحل ساخت فیلم پرداخت و گفت: من تشکر می‌کنم از جناب آقای طالب زاده که تشریف آوردند. ایشان استاد مسلم ما هستند. هنر این است که بعد از اینکه شما به پست و مقامی رسیدید و دنیا به شما رو کرد، انقلابی بمانید.

در ادامه محمد عزیز صانعی فرمانده بسیج  دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)، به روی صحنه حاضر شد و ضمن تقدیر و تشکر از میهمانان برنامه و استقبال پرشور دانشجویان حاضر در جلسه، پیرامون ضرورت ساخت چنین فیلم‌هایی در سینمای جمهوری اسلامی پرداخت.

صانعی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه فضای سینمای ایران صرفا به سمت فروش بیشتر می‌رود، گفت: شأن سینما و فرهنگ تولید اینگونه فیلم‌هاست. فیلم‌هایی که پشتوانه‌اش هدفی باشد. بعضا سینما و فیلم‌ها به سمت قالب‌هایی رفته است که صرفا فروش بیشتری را به دست آورد.

وی افزود: ما امروز با استعمار نو مواجهیم و مصداق اتم استعمار کنونی، کشور امریکاست و ما با پدیده استعمار اندیشه‌ها و استعمار فرهنگی مواجهیم. اخیرا هم زمزمه‌های تشکیل نمایندگی اتحادیه اروپا به گوش می‌رسد. جایی که به بهانه بورسیه‌ها و فعالیت‌های علمی، در آن فعالیت‌های جاسوسی انجام می‌گردد. خیلی خوشحالیم که امثال استاد طالب‌زاده‌ها و استاد طالبی‌ها در جمع ما حضور دارند و مثل سدی آهنین جلوی این هجمه‌ها ایستاده‌اند و متاسفیم که خود این بزرگواران مورد هجمه‌های داخلی قرار دارند. جنبش دانشجویی وظیفه خود می‌داند حالا که دولتمردان فرهنگی ما نمی‌توانند از این سرداران فرهنگی تقدیر کنند، حداقل ما وظیفه‌مان را به جا آوریم و از زحماتشان برای اعتلای فرهنگ و آگاهی ملت ایران اسلامی تقدیر و تشکر نماییم.

سپس با تشویق پرشور حاضرین در جلسه، با اهدای هدایایی به همراه تندیس این نشست  از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، به پاس بیش از یک دهه فعالیت حرفه‌ای در جبهه هنری انقلاب اسلامی، از آقایان ابوالقاسم طالبی و نادر طالب‌زاده تقدیر به عمل آمد.

در ادامه بازیگران و عوامل فیلم نیز با تشویق فراوان حضار برای تقدیر به روی صحنه حاضر شدند و ضمن تشکر از دانشجویان به بیان نکاتی پیرامون «یتیم خانه ایران» پرداختند.

جعفر دهقان هنرمند پیشکسوت و نام آشنای سینما و تلویزیون، گفت: وقتی این فیلم را می‌بینیم تازه میفهمیم که چقدر عقبیم و چه کارهایی هست که هنوز انجام نداده ایم. واقعا تشکر می‌کنم از آقای طالبی که به ما اعتماد کردند و ما را هم در این فیلم پذیرفتند تا در این کار بزرگ سهیم باشیم. از آقای طالب‌زاده هم کمال تشکر را دارم که امشب تشریف آوردند و به ما لطف داشتند.

در ادامه علیرام نورایی هنرمند جوان و متعهد سینما و تلویزیون به روی صحنه حاضر شد و ضمن تشکر از استقبال دانشجویان گفت: وقتی می‌گویید من بازیگر انقلابی هستم مسؤولیتم خیلی زیاد می‌شود. ممنونم که هستید! می‌دانم دوستدارانم چه کسانی هستند و یا چه کسانی توهین می‌کنند. معمولا رصد می‌کنم و می‌دانم شما هوایم را دارید.

بهار محمدپور، که با اولین حضورش در سینما، با این اثر سینمایی خوش درخشید، ضمن تقدیر و تشکر از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، گفت: یتیم خانه ایران، اولین فیلمی بود که من در آن به ایفای نقش پرداختم. از اینکه بنده را در این فیلم تحمل کردید سپاسگزارم.

در ادامه داریوش صالحیان گریمور این اثر نیز به روی صحنه حاضر گردید و از او تقدیر شد.

در انتهای جلسه نیز با استقبالی پرشور، دانشجویان با میهمانان جلسه عکس یادگاری گرفتند.

گفتنی است که دفتر هنر، ادبیات و رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، نخستین مجموعه تخصصی دانشجویی هنر و رسانه در سطح کشور است که با نزدیک به یک دهه فعالیت در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کارنامه درخشانی در جریان سازی و مطالبه گری های دانشجویی در حوزه هنر و سینما دارد./840/203/ب3

ارسال نظرات