۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۶۰۰۱۳

مستند «نیمه شب ۲۴آوریل» رونمایی شد

مستند "نیمه شب ۲۴آوریل"( بازخوانی تسخیر لانه جاسوسی و حمله آمریکا به طبس) با سخنرانی حسن عباسی، سعید قاسمی و حسین شیخ الاسلام در سالن سوره حوزه هنری رونمایی شد.
مستند "نیمه شب ۲۴آوریل"

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بسیج مراسم رونمایی از مستند "نیمه شب 24آوریل" (بازخوانی تسخیر لانه جاسوسی و حمله آمریکا به طبس) که به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد، نقش موسوی خوئینی‌ها و بنی صدر در این رویداد پرداخته است، با سخنرانی سردار سعید قاسمی، دکتر حسین عباسی و حسین شیخ الاسلام در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

سردار سعید قاسمی در این مراسم با بیان اینکه طبق سخنان امام راحل دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی کار بزرگی انجام دادند اظهار کرد: امام راحل از این حادثه بزرگ به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

مقام معظم رهبری به وزیر می فرماید، تسخیر لانه جاسوسی به کتب درسی بیاید، اما درس حسین فهمیده را حذف می‌کنند

وی ادامه داد: اینکه مبحث لانه جاسوسی در هیچ یک از کتاب‌های درسی و دانشگاهی ما قید نشده، جای تعجب دارد ، البته مقام معظم رهبری در دیدار امسال این نکته را به وزیر آموزش و پرورش جدید گوش زد کردند، البته در اینجا جا دارد بگوییم آقا جان این‌ها حتی درس حسین فهمیده را هم حذف کردند در حالی که درباره این واقعه هزاران سند وجود دارد.

این فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از سردمداران اسرائیل می‌گوید: در ایران مشکل ما انرژی هسته‌ای و امثال این نیست بلکه مشکل ما این است که آنها از کودکی و نوجوانی تروریست بزرگ می‌شوند و باید درس‌هایی که در آنها مفهوم آزادگی دارد از کتب ایرانی حذف شود.

قاسمی تاکید کرد: انقلاب دومی که در ایران رخ داد وآن تسخیر لانه جاسوسی بود در طول تاریخ 250 ساله آمریکا و قبل از آن سابقه نداشته است که به قول خودشان چهار نوجوان به یک باره 52نفر از آنها را دستگیر کنند و هیمنیه آمریکا را در هم شکنند.

امام خمینی تحریم آمریکا را اتفاقی مبارک یاد کردند

وی افزود: زمانی که کارتر ایران را تحریم کرد امام راحل فرمودند" اگر کارتر یکبار کار خوبی انجام داد همین بود که ایران را تحریم اقتصادی کرد، در همان زمان هم آنها ما را از طریق وسایلی چون هواپیما و امثال اینها تحریم کردند اما امام راحل به صراحت فرمودند، اگر مردم با الاغ به این طرف و آن طرف بروند اما به روی پای خود می‌ایستند و استقلال‌شان را حفظ می‌کنند.اکنون یک عده خاصی هستند که سینه چاک آمریکا هستند و این سخنان امام را فراموش کرده‌‌اند.

برخی آسمان را نگاه می‌کنند و به دنبال بشقاب پرنده هستند

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه با بیان این مطلب که در فتنه88 نود درصد از مهره‌های آنها سوخت تصریح کرد: اما هنوز هم می‌توان گفت که آنها در جاهای مختلف مهره دارند همین است که بعد از سیاست‌های پسابرجام و اقتصاد  سیاست‌ درهای باز هردو یک جاسوس می‌گیرند، در سخنان رهبری ایشان از نفوذی سخن می‌گویند و برخی آسمان را نگاه می‌کنند و به دنبال بشقاب پرنده هستند در حالی که نفوذی در جیب ما است.

قاسمی همچنین افزود: در طول این چند سال مستندی که در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی و کودتای نوژه باشد ندیده‌ایم اما خوشبختانه با ساخت این مستند امیدواریم که به جاهای خوبی برسیم، چرا که حرکت دانش‌آموزان و دانشجویان آن زمان یک حرکت خوب و عظیم بود و باید از تک تک آنها به جز برخی مجسمه طلا درست کرد، در این زمان هم شما دانشجویان هم باید پیرو خط رهبری باشید و مسیر آنها را طی کنید، اربعین یکی از مانورهای قدر ت ما است که از همه ادیان در آن شرکت می‌کنند چرا که امام حسین(ع) سر لوحه آزادگان جهان است.

بنی صدر، جاسوس آمریکایی ها بود

حسن عباسی در این مراسم نیز با گرامیداشت ایام 13آبان گفت: این روز جایگاه ویژه ای در فرهنگ ما دارد و حتی فرهنگ استکبار ستیزی نیز در قرآن به آن اشاره شده است، در سال 1388 مصادف با 2009 میلادی آمریکا یکسری طبقه بندی ها و اسناد را از طبس رو کردند که نشان می دهد یکسری از دست ها زیر پرده وجود داشته است، برای نمونه بنی صدر به عنوان یک جاسوس وظیفه داشت یکسری اطلاعات را تغییر دهد.

وی ادمه داد: اما امسال که 30امین سالگرد این رویداد است ما هنوز اسنادی را از این اتفاق انتشار نکرده ‌ایم و حتی وقتی امام راحل به هاشمی رفسنجانی دستور داد که از کودتای نوژه سخن بگوید ایشان در حد ذکر یک خاطره اکتفا کرد، ما باید خاطراتمان را با سند و مدرک بنویسیم آمریکا تا به حال هزاران سند در این  رابطه منتشر کرده است.

وی گفت: باید در رابطه با وقایع تاریخی مهمی که رخ داده افرادی که به عنوان جاسوس بوده‌اند  را به خوبی بشناسیم، برای این منظور می‌توانیم به فیلم‌های سینمایی که توسط آمریکایی ها با مضامین مهم تاریخی ساخته شده  کرد  اشاره کرد به طوری که یک فیلمی با موضوع لانه جاسوسی می‌سازند و آن فیلم برترین اثر جشنواره‌های مهم می‌شود و از این طریق حرف خود را می‌زنند.

در خصوص اسناد وقایع تاریخی فقط "خاطره بازی کرده ایم!

عباسی تاکید کرد: ما در کودتای نوژه و 13آبان صرفا به گفتن خاطره اکتفا کرده‌ایم، مستند سازان جامعه ما باید در این عرصه ها وارد شوند، ما برای این کار باید از مستندسازان خبره بهترین استفاده را کنیم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در ماجرای طبس هیچ برآورد مکتوب و مدونی نداریم و این چیزی که ما به صورت رسمی از عملیات دلتا در دست داریم؛ اشکالاتی دارد و به خاطر همین می‌گوییم مدارک ما در این زمینه ناقص است به عنوان مثال باید گفت، هشت هلیکوپتر بزرگ اگر بخواهند به صورت همزمان در ورزشگاه شیرودی فرود آیند و همزمان نیز پرواز کنند؛ موضوعی غیرممکن است و اگر هم می‌خواستند که با فاصله این کار را انجام دهند، عملیات با سختی مواجه می‌ِشد و یک نکته جالب اینکه همان خلبانی که بنی‌صدر را از کشور خارج کرد همان خلبانی بود که شاه را از کشور به بیرون راند.

عباسی در مورد خصوص عملیات دلتا گفت: در عملیات "دلتا" قبل از اینکه با کاخ سفید تماسی برقرار شود، کنسل شده بود زیرا از هشت هلیکوپتری که قرار بود عملیات انجام دهند سه هلیکوپتر در شهرهای مختلف ایران از کار می افتد و بلافاصله  کارتر اعلام می‌کند که با پنج هلیکوپتر عملیات امکانپذیر نیست.

وی در مورد یکی از علت‌های شکست این عملیات گفت: هلیکوپترهای آمریکا برای این عملیات خیلی فرسوده بودند. هشت هلیکوپتر آمریکایی قصد عملیات در ایران برای انتقال گروگان‌ها به خارج را داشتند که در این شب پروژکتورهای ورزشگاه شیرودی روشن بوده و قرار بوده گروگانها از اینجا به فرودگاه منظریه قم منتقل داده شوند و از آنجا با هلیکوپتر دیگری به خارج برده شوند و در این عملیات قرار بر این بوده که هلیکوپترهایی که در قم می‌نشستند را بمباران کنند و سرنشینان آن را با هواپیمای 341 به خارج منتقل کنند. فرمانده نیروی هوایی آمریکا که می‌دانسته قرار است هلیکوپترها بمباران شوند؛ فرسوده‌ترین هلیکوپترهای خود را برای مرحله اول عملیات که از طبس تا گرمسار و تهران و قم بوده به‌کار می‌گیرد.

عباسی در ادامه تاکید کرد: اسناد موجود در هواپیماهای به جا مانده از آمریکا می توانست خیلی از گره ها را برایمان باز کند اما با از بین رفتن اسناد از طریق بمباران هواپیماهای ایرانی، جریان کسانی که با آمریکایی‌ها همکاری می‌کردند محفوظ ماند و لو نرفت.

آمریکایی‌ها به نفوذی میگویند "اعتدال گر"

وی ادامه داد: در همه اسناد آمریکایی‌ها؛ از نفوذی‌ها از کلمه Moderate یعنی اعتدال‌گرا استفاده شده، اینها مواردی است که باید کار شود، اگر امروز به نفوذی می‌گوییم سیامک نمازی که در شب‌نامه به آن اشاره شده است؛ دیروز به آن  قربانی می‌گفتیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مباحثی که در علوم‌سیاسی می‌خوانید کشک است زیرا در رفتار اینها نه سازمان مللی مطرح است و نه ملت‌های مستقلی،  بلکه یک گروهی در سازمان‌های جاسوسی وجود دارد که از پشت صحنه در حال مدیریت هستند.

وی در ادامه با اشاره به بی اعتمادی تاریخی ملت ایران به آمریکایی ها گفت: در قضیه گروگان‌های لانه جاسوسی ما باید تمام پولها و تسلیحات‌مان را از آمریکا و شاه را پس می‌گرفتیم، اما دسته آخر چه شد؟ این افراد تازه بعد از آزاد شدن گروگان‌ها طلبکار هم شدند.

وی در خصوص اسناد برجام که در آینده نیر قرار است منتشر شود، خاطرنشان کرد: وقتی یک نشست مک‌فارلین 41 هزار صفحه سند به خود اختصاص می‌دهد، قاعدتا دو سال ‌و نیم مذاکره هسته‌ای برجام که سی سال بعد منتشر خواهد شد، نزدیک به 4 میلیون و 200 هزار صفحه سند منتشر شده خواهد داشت، این در حالی است که مدام ‌گفته می‌شود مذاکرات محرمانه است. متاسفانه برخی مسئولین عادت کرده‌اند که مسائل را در حافظه خودشان نگه دارند و پس از مدتی آنرا ماست مالی‌ کنند.

وی در پایان در خصوص شهدای مدافع حرم گفت: متاسفانه شهیدان مدافع حرم مورد بغض یک جریان خاص داخلی قرار گرفته‌اند و وجه‌مشترک شهدای مدافع‌حرم و حالا با تکفیری‌ها و داعشی‌های این است که یک زمان با فتنه داخلی می‌جنگیدند.

 انتخاب کلمه "شیطان بزرگ" برای آمریکا از سوی امام(ره) بسیار کاربردی بود

در ادامه این مراسم، حسین شیخ الاسلام، یکی از دانشجویان پیرو خط امام(ره) گفت:  مستند «نیمه شب 24 آوریل» اثری ارزشمند بود و باید کاری کرد که این مستند به دست اقشار مختلف مردم برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامید و این جمله قابل تامل است چرا که او بر افکار انسان‌ها کار می کند، ما چقدر در طول تاریخ توسط دولت های استعمارگر ذلت و تحقیر را تحمل کرده‌ایم و مگر این کار آنها تابع قانون بین‌‎الملل بود که ما بخواهیم تابع قانون آنها باشیم. قوانین ما را ملت و دولت ایران می‌نویسند، ما باید ببینیم که ملت خودمان چه می‌خواهد، انقلاب ما قانون خودش را دارد و ما قانونی که آمریکایی‌ها نوشته‌اند و خودشان هم رعایت نمی‌کنند قبول نداریم، شما دانشجویان ظرفیت این را دارید که زمسنه ساز ظهور باشید.

وی ادامه داد: انتخاب کلمه "شیطان بزرگ" برای آمریکا توسط امام؛ عملی بسیار کاربردی است، شیطانی که سوگند خورده برای گمراهی آدم دست به هر کاری بزند، باید بفهمیم که چه طور می خواهد این کار را انجام دهد.

شیخ الاسلام در ادامه در خصوص واقع تسخیر لانه جاسوسی گفت: فشار بنی صدر و وزارت خارجه برای بازدید صلیب سرخ از گروگان‌ها بسیار زیاد بود. ما گروگان ها را در سراسر ایران و کشور پخش کرده بودیم چون می دانستیم آمریکا برای آزادی آنها دست به کاری مثل حمله طبس می زند ولی صلیب سرخ از طریق فشار بنی صدر در وزارت خارجه باعث شد که این گروگان ها در لانه جاسوسی جمع شوند و اینجا همان شب عملیات طبس بود./101/816/ب1

ارسال نظرات