۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۴۶۰۴۶۹
همزمان با هفته جهانی کودک؛

طرح «مهر حسینی» در چهار بیمارستان مشهد برگزار می‌شود

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده از آغاز به کار طرح «مهر حسینی» در چهاربیمارستان مشهد، همزمان با هفته ملی کودک خبر داد.
مهر حسینی

به گزارش خبرگزاری رسادر مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حمید صادقی با اشاره به برگزاری طرح «مهر حسینی» در بیمارستان‌های دکتر شیخ، رضوی، هاشمی‌نژاد و امدادی گفت: این طرح با همکاری مؤسسه فرهنگی تبلیغی شمیم رضوان و فرهنگسرای کودک و آینده در ماه محرم و صفر امسال برگزار می‌شود.

وی در توضیح طرح گفت: دو مبلغ دینیِ جوان و با تجربه که در زمینه مباحث روانشناسی کودک و نوجوان نیز تخصص دارند؛ به عیادت کودکان می‌روند و ضمن عیادت هدایا و محصولاتی چون کتاب قصه، اسباب بازی و ... به تناسب سن مخاطب به آنها اهدا می‌کنند؛ همچنین پک‌های فرهنگی برای والدین طراحی شده که به آنها اهدا می‌شود.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده با اشاره به اینکه دو بیمارستان رضوی و هاشمی‌نژاد بخش نوزادان دارند؛ تصریح کرد: در این دو بیمارستان مبلغان در گوش نوزادان اذان و اقامه می‌گویند و سفارشات ائمه اطهار(ع) را در خصوص تربیت فرزندان را در قالب گفتگو و ارائه بروشور به والدین گوشزد می‌کنند.

وی در مورد عیادت از کودکان بیمار خاطر نشان کرد: در عیادت‌ها سعی می‌‌شود مبلغان کودکان را شاد کنند و در کنار آن به طور جداگانه با والدین صحبت کنند و نسبت به بیماری و ابتلای فرزندشان آرامش دهند.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده با بیان اینکه در ماه رمضان طرح‌های دیگری داشتیم، گفت: در این ماه علاوه بر عیادت از بیماران و اهدای کتاب و اسباب بازی‌هایی متناسب با محرم میزی را با محوریت گفتمان دینی در بیمارستان‌ها قرار داده‌ایم و علاوه بر مشاوره به بیماران، همراهی‌ها و پرسنل بیمارستان مدل‌های نقاشی متناسب با محرم به کودکان داده می شود و اینگونه فضای محرم تداعی می‌شود.

صادقی همکاری امسال فرهنگسرا و موسسه شمیم رضوان را سازماندهی شده‌تر، عمیق‌تر و متناسب‌تر دانست و افزود: استقبال بسیار عالی نشان می‌دهد که روحانیت از این فضا تا حدودی غفلت کرده است و این فضایی عالی برای کار فرهنگی به ویژه برای کودکان مناسب است.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده با اشاره به اینکه باید در زمان درد و رنج هموطنانمان به ویژه کودکان را دریابیم؛ ادامه داد: هنوز در مرحله اول هستیم و فضای کاری بسیاری وجود دارد و ما به دنبال آن هستیم که اتاق فکری برای کار با کودک در فضای بیمارستانی تشکیل شود که عقبه و پشتوانه فکری و پژوهشی برای انتخاب کتاب‌ها و اسباب بازی‌ها باشد و حتی اگر وجود ندارند، خود دست به تولید بزنیم.

وی در پایان گفت: در روز تاسوعای حسینی، برنامه حسینیه کودک در سالن اجتماعات بیمارستان دکتر شیخ بر پا می‌شود که مخاطبان این برنامه کودکان و همراهی بیماران هستند که امید است بتوانیم برای آنهایی که در این ایام نمی‌توانند از مجالس عزاداری استفاده کنند؛ بستر مناسبی برای برخورداری از فضای معنوی عزاداری عاشورایی ایجاد کنیم./934/102/ب2

ارسال نظرات