۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۶۰۵۹۰
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

تولید محتوای مناسب تنها راه غلبه بر ولنگاری فرهنگی است

مشاور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولید محتوای مناسب را تنها راه غلبه بر ولنگاری فرهنگی دانست و گفت: ولنگاری فرهنگی یعنی تولید محتوای نامناسب در عرصه های فرهنگ و هنر از سوی شبکه های داخلی و خارجی که تنها راه مقابله با آن تولید محتوای غنی است.
عباس دانشی

حجت الاسلام عباس دانشی، مشاور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌های کشور، با شرح اتفاقات اخیر قم، اظهار داشت: بنده احترام ویژه ای برای مراجع تقلید، جامعه مدرسین و علما قائل هستم.

حجت الاسلام دانشی در پاسخ به این سؤال که چرا فرهنگ غنی دینی در جامعه فراگیر نمی شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات این بخش کمبود نیروی انسانس متعهد، فهیم و با دغدغه فرهنگی و دینی است.

وی با تأکید بر اینکه برای فراگیر شدن ارزشهای اسلامی در جامعه باید کادرسازی کنیم و این از ضرورتها است، تصریح کرد: متأسفانه تا به امروز در زمینه تربیت نیروی انسانی و کادرسازی کار ریشه ای و اساسی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام دانشی، نداشتن سرمایه گذاری کافی برای تولید محتوا را یکی دیگر از مشکلات حوزه دین دانست و افزود: در بیشتر دولتها، متأسفانه توجه به فرهنگ در متن قرار نداشته و همین عاملی برای تحت الشعاع قرار گرفتن آن بوده است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه در عمل برای دولتها همه چیز اولویت داشته جز فرهنگ، خاطرنشان کرد: متأسفانه در هیچ دولتی توجه به امور فرهنگی و هزینه های کافی برای تولید محتوای دینی آن چنان که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار نگرفته است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تولید محتوای مناسب سبب جذب آحاد جامعه به سمت ارزشهای دینی می شود، گفت: در بحث آثار هنری خصوصا در حوزه سینما، این امر بسیار چشمگیر است به طوری که تولید فیلمهایی همچون مختار و شیار 143 نشان داد که هرگاه به محتوا و سرمایه گذاری در این بخش توجه شود، به یقین مورد استقبال عموم قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری لازم و کافی صورت نگیرد با مشکل مواجه خواهیم شد و این یک اصل غیرقابل انکار است، ابراز کرد: یارانه ای که به کتاب و کتابخوانی در دولت یازدهم و در سال 95 اختصاص داده شد، در کتابفروشی ها یک جهش بسیار مهم ایجاد کرد که به یقین نقش مهمی در فراگیر کردن فرهنگ کتابخوانی خواهد داشت.

حجت الاسلام دانشی، تولید محتوای مناسب را تنها راه غلبه بر ولنگاری فرهنگی دانست و گفت: ولنگاری فرهنگی یعنی تولید محتوای نامناسب در عرصه های فرهنگ و هنر از سوی شبکه های داخلی و خارجی که تنها راه مقابله با آن تولید محتوای غنی است و این مسأله نیز نیازمند سرمایه گذاری هم در زمینه مالی و هم در زمینه نیروی انسانی است.

مشاور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی دیگر از راه های مبارزه با ولنگاری فرهنگی را تقویت مراکز دولتی و غیردولتی دانست و افزود: اگر صدا و سیما مورد حمایت جدی قرار گیرد می تواند در کاهش آسیبهای اجتماعی بسیار مؤثر باشد./9457/202/ب3

ارسال نظرات