۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۶۰۶۶۲
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی:

مستند زائران اربعین حسینی در تبریز تولید می‌شود

مستند زائران اربعین حسینی با اعزام اکیپ‌های مستندساز صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی به مناطق مرزی و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا تولید خواهد شد.
کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی شب گذشته در نشست هم‌اندیشی کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اربعین استان آذربایجان‌شرقی که با حضور مدیران مسؤول دفاتر خبرگزاری‌ها و تعدادی از مطبوعات همراه بود، اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی سه تیم مستندساز برای پوشش این مراسم عظیم به مرز مهران و شلمچه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: یک تیم در مرز مهران مستقر شده و در صورت لزوم از مرز مهران وارد خاک عراق شده و ارتباط زنده با مرکز برقرار خواهد کرد، تیم دیگر از مرز شلمچه، مسیر شلمچه، سامرا و نجف اقدام به مستندسازی خواهد کرد و تیم سوم نیز با همراه تعدادی از سرداران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مسیر نجف تا کربلا خواهد بود.

لطیفی با بیان این‌که مستند زائران اربعین حسینی با اعزام اکیپ‌های مستندساز صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی به مناطق مرزی و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا تولید خواهد شد، افزود: شعار اربعین امسال «انی احامی ابدا عن دینی...» انتخاب شده و انتظار داریم تمامی رسانه‌ها چه مکتوب و چه مجازی یاور رسانه ملی در انعکاس شور و شعور حسینی باشند.

وی با بیان این‌که رسانه‌ها رسالت خطیری در ایجاد شعور در کنار شور حسینی میان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر عهده دارند، گفت: جامعه ما از جهت شور حسینی مشکلی ندارد، در عین حال نیازمند تبیین شعور حسینی هستیم، اگر شعور حسینی کافی نباشد به اهداف عاشورا لطمه و ضربه وارد خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به ابعاد گسترده و بین‌المللی اجتماع میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلای معلی گفت: باید از این ظرفیت مهم در راستای وحدت امت اسلامی در مقابله با تفکرات الحادی و تکفیری استفاده شود، با وجود شعور و بصیرت حسینی تشیع لندنی حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

لطیفی با اشاره به این‌که شعور و بصیرت دینی بدون نقش آفرینی اصحاب رسانه محقق نخواهد شد، تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هیچ‌گاه خود را تافته جدابافته از اصحاب رسانه و مطبوعات استان ندانسته و همواره اعلام کرده ایم که نیازمند همفکری و یاری رسانه‌ها و مطبوعات محلی هستیم.

وی با استقبال از پیشنهاد مطبوعات و رسانه‌های استان مبنی بر اعزام تیم خبری از سوی نشریات و رسانه‌های استان گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی طبق آخرین ارزیابی های بعمل آمده موفق به کسب رتبه دو کشوری سیما در بین مراکز استانی شده است، علاوه بر آن طی یک سال معاونت رادیوی مرکز از رتبه 28 به رتبه 7 ارتقاء یافته است.

بنابر این گزارش، این نشست با حضور مدیران مسؤول خبرگزاری‌های رسا، شبستان، ایسنا، تسنیم، آریا، برنا، خبرآنلاین و مدیران مسؤول روزنامه‌های فجر آذربایجان و امین همراه بود./935/202/ب3

 

ارسال نظرات