۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۰۷۳۳
در آستانه اربعین حسینی؛

210 طلبه و استاد حوزه علمیه خراسان شمالی راهی عتبات عالیات شدند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی 210 روحانی، طلبه و استاد حوزه علمیه این استان در قالب کاروان تبلیغی به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند.
حجت الاسلام سالاری مکی- نشست وقف غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی صبح امروز در آیین بدرقه طلاب و روحانیان اعزامی به عتبات عالیات که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین امسال 210 نفر از روحانیان، طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه استان خراسان شمالی برای انجام فعالیتهای تبلیغی به همراه کاروانهای زائران به مراسم راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این طلاب و روحانیان در قالب کاروان تبلیغی گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) به پیاده‌روی اربعین اعزام شده‌اند، اضافه کرد: برخی از این روحانیان در روزهای گذشته با کاروانهای مختلف راهی کربلا شده‌اند و امروز باقی‌مانده این روحانیان حرکت خود را آغاز کردند.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر استفاده از فضای معنوی اربعین و برکت این مناسبت برای طلاب و روحانیان و سایر زائران، خاطرنشان کرد: مبنای این حرکت و اعزام طلاب و روحانیان تبلیغی به پیاده‌روی اربعین همراه با کاروانهای زائران فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با اعزام طلاب و روحانیان به پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی برای اجرای برنامه‌های تبلیغی و ارشادی، از این همایش جهانی بهره‌برداری تهذیبی، بصیرتی و روشنگری برای طلاب و عموم شیعیان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: امام حسين (ع) فرمود: من بر رسول خدا وارد شدم و ابي بن كعب در نزد آن حضرت بود، پس رسول خدا فرمود: مرحباً بك يا أباعبدالله، يا زين السماوات والأرضين؛ آفرين بر تو اي اباعبدالله، اي زينت آسمانها و زمينها.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: ابي بن كعب عرض كرد: يا رسول الله چگونه احدي جز شما می‌تواند زينت آسمانها و زمين باشد؟ پيامبر فرمود: ابي بن كعب سوگند به آن كسي كه مرا نبي به حق مبعوث كرد كه حسين بن علي در آسمان بزرگ‌تر از او در زمين است و در ناحيه راست عرش نوشته شده است: حسين چراغ هدايت و كشتي نجات است.

وی اضافه کرد: اینکه حرم ائمه اطهار(ع) را آیینه‌کاری می‌کنند شاید به دلیل این است که آیینه ضعف و کمال انسان را نشان می‌دهد و ما که به زیارت می‌رویم یعنی در مقابل آیینه قرار گرفته، عیب خود را دیده و خود را با ائمه که میزان اعمال هستند بسنجیم و درصدد کسب کمال برآییم.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه پیاده رفتن به زیارت در روایات سفارش شده است، خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) با اینکه می‌توانستند سواره هم بروند 25 بار با پای پیاده به خانه خدا مشرف شدند.

گفتنی است، همزمان با ایام اربعین امسال حدود 8 هزار زائر از این استان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، این در حالی است که بر اساس برنامه امسال از کل کشور حدود دو میلیون و 500 هزار نفر در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلا شرکت می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات