۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۶۰۷۶۴
با حضور حجت الاسلام پژمانفر درمشهد؛

آیین تجلیل از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی برگزار شد

آیین تجلیل از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
تجلیل کتابدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آئین تجلیل از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از خیرین کتابخانه ساز و کتابداران برتر استان امروز 20 آبان در تالار نور مشهد برگزار شد.

حسین اکبری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این مراسم، گفت: همه ساله با شروع آبان، ماه بهار کتاب طلوع می کند و همه جا صحبت از کتابخانه، کتابدار و کتابخوانی می شود.

وی با بیان اینکه تاریخ هیچ تمدنی بدون کتاب نیست، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تمام توان خود را برای توسعه کتابخانه‌ها و تجهیز آنها به فن آوری‌های روز را به کار گرفته است.

وی اهمیت دادن به کتاب و ترویج مطالعه را لازمه توسعه فرهنگ در هر جامعه‌ای دانست و گفت: فرهنگ اصلی‌ترین شاخصه هویتی یک ملت بوده و باید برای ارتقای آن تلاش کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی استان تمام تلاش خود را برای توسعه و تجهیز کتابخانه ها به کار گرفته است.

وی ادامه داد:  فرهنگ، محوری ترین برگ هویت یک ملت است و یکی از راههای مهم توسعه فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان است و شما سردمداران این امر هستید.

وی فرهنگ را محوری ترین برگ هویتی یک ملت توصیف و بیان کرد: اهمیت دادن به کتاب و ترویج مطالعه در جامعه لازمه توسعه فرهنگ است چرا که هرگونه پیشرفت علوم ابزاری در دست بشر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: علم مایه قدرت و ثروت در هر کشوری است و وقتی علم و قدرت فراهم شد اقتدار ملی فراهم می شود که فایده آن مصون بخشی به جامعه است.

گفتنی است، در این مراسم از 23 نفر از فعالان عرصه کتاب و کتابداری تقدیر و تجلیل شدند./934/202/ب2

ارسال نظرات