۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۴۶۰۸۹۳
نمایشگاه مطبوعات؛

آزادی خواه: سعه صدر و انتقاد پذیری دولت باید بالا برود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان این که سعه صدر و انتقاد پذیری دولت باید بالا برود، گفت: نباید به گونه ای باشد که نشریات را دوقسم کنند و موافقان حمایت و منتقدان تخریب و محدود شوند.
حجت الاسلام آزادی‌خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، از فعالیت های این رسانه حوزوی تقدیر کرد.

وی با ارزیابی عملکرد سه ساله دولت یازدهم به ویژه در عرصه فرهنگ افزود: رهبر معظم انقلاب در ابتدای دوره دهم مجلس در دیدار نمایندگان در جمله ای خلاصه کردند و فرمودند ولنگاری فرهنگی وجود دارد، البته این مسأله تنها به دولت فعلی ارتباط ندارد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان این که ولنگاری فرهنگی مسأله ای است که رهبر معظم انقلاب به آن تصریح کردند و مسؤولان نظام این مسأله را قبول دارند، اظهار داشت: دولت یازدهم هم در این زمینه بی تقصیر نبوده است.

وی ادامه داد: همواره نگاه به فرهنگ سلیقه ای است و تا زمانی که ما قالب و معیار برای تعریف از مقوله فرهنگ نداشته باشیم و مشترک نباشد این ولنگاری فرهنگی ادامه خواهد داشت، دولت اگر می خواهد چند ماه باقی مانده کاری انجام دهد باید استانداردسازی کرده و سنجه های فرهنگی را ترسیم و تعریف کند، مثلا منظور از موسیقی مجاز، سینمای مقدس و آزادی بیان چیست، این ها باید تعریفی جامع شود نه این که تعریف شخصی باشد.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان این که سعه صدر و انتقاد پذیری دولت باید بالا برود، ابراز داشت: نباید به گونه ای باشد که نشریات را دوقسم کنند و موافقان حمایت و منتقدان تخریب و محدود شوند، دولت اگر این اقدامات را انجام دهد می تواند در حوزه فرهنگی موفق باشد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم با وجود دم زدن برخی از گشایش و رفع تحریم عنوان کرد: باید واقعیت که سر سفره مردم است را قبول کنیم منتهی اشکال صرفا به دولت بازنمی گردد، بالاخره قیمت نفت در بازار جهانی افت فاحش داشته است و ما در تحریم هستیم، مسأله مهمی که باید به دولت ارتباط دهیم برجام است که با وجود داشتن نتایج جزئی اما اصلی ترین نتیجه ای که منتظر بودیم از برجام به دست بیاوریم موضع بانک های جمهوری اسلامی است که متأسفانه تغییری در آن دیده نشده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز بانک های مادر تحریم هستند و تا زمانی که این تحریم وجود داشته باشد شرایط همین گونه خواهد بود./1323/پ202/ج

 

ارسال نظرات