۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۶۱۰۱۱
نمایشگاه مطبوعات؛

شفافیت و صداقت مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد

هاشمی دانا گفت: رسانه‌های ما می‌توانند اخبار خود را براساس صداقت و شفافیت منتشر کنند به این معنا که این شعار باید از سوی همه‌ رسانه‌ها عملی شود، این شعار قابلیت اجرا هم دارد و ما به عنوان رسانه هم باید شفایت و هم صداقت داشته باشیم.
هاشمی دانا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مجید هاشمی دانا مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از غرفه رسا بازدید کرد.

مدیر عامل خبرگزاری دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که آیا شفافیت و صداقت در رسانه‌های ما انجام می‎شود، گفت: رسانه‌های ما می‌توانند اخبار خود را براساس صداقت و شفافیت منتشر کنند به این معنا که این شعار باید از سوی همه‌ رسانه‌ها عملی شود، این شعار قابلیت اجرا هم دارد و ما به عنوان رسانه هم باید شفایت و هم صداقت داشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه برخی رسانه‌ها به این شعار عمل نمی‌کنند به خاطر سیاست‌های خود آنهاست، زیرا این رفتار باید از سوی همه‌ رسانه‌ها عملیاتی شود.

هاشمی دانا در پاسخ به این سوال که آیا سانسور برخی اخبار به کار خبر لطمه می‌زند، تصریح کرد: در هر کشوری برخی مصالح و موارد وجود دارد که آنها باید رعایت شود، به عبارتی دیگر خطوط قرمز آن کشور است، خارج از موارد امنیتی که به حیثیت کشور لطمه وارد می‌کند در هیچ مورد دیگری نباید سانسور داشته باشیم.

مدیر عامل خبرگزاری دفاع مقدس تاکید کرد: برخی ملاحظات غیر معمول و بیشتر نگاه فردی بروی آن حاکم است، این در حالی است که مردم باید از همه چیز باخبر باشند، البته مردم باید از اخباری مطلع شوند که به خطوط اصلی نظام و کشور لطمه وارد نکند.

وی در پاسخ به این سوال که خبرگزاری دفاع مقدس برای شهدای روحانی فعالیتی کرده است گفت: در بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس یکی از نکاتی را که به آن توجه کرده‌ایم بحث شهدای روحانی دفاع مقدس است و احساس ما بر این است که با نگاه اقشاری می‌توان فهمید که شهدای روحانی بیش از قشرهای دیگر شهید داده‌اند.

هاشمی دانا افزود: متاسفانه آنچه از روحانیت نشان داده شده است اینکه روحانی برای جوانان ما دعا می‌کردند تا در جبهه موفق باشند، در صورتی که این بخش با وجود ارزش بالا کوچک‌ترین بخش از فعالیت روحانیان ما بوده است، این در حالی است که روحانیت ما در جبهه‌ها نقش مهمی را ایفا کرده‌اند و در تمام خطوط جنگ حضور داشته‌اند.

مدیر خبرگزاری دفاع مقدس یادآور شد: ما در حفظ آثار و نشر ارزشهای انقلاب برنامه ویژه‌ای را برای شهدای روحانی در نظر گرفته‌ایم، به همین منظور ما سازمان نشر آثار و ارزشهای روحانیت در دفاع مقدس را تشکیل داده‌ایم که ریاست آن را حجت الاسلام و المسلمین مصلحی برعهده دارند.

وی ابراز داشت: برای شهدای روحانی دو واحد تحصیلی در حوزه‌های علمیه تبیین کرده‌ایم که طلاب ما با مقوله شهدای روحانی دفاع مقدس آشنا شوند، همچنین با شناسایی شهدا، جانبازان و ایثارگران سعی می‌کنیم همایش‌ها و یادواره‌هایی را برگزار کنیم، از سوی دیگر در حوزه چاپ کتاب نیز فعالیتهایی را نیز داشته‌ایم.

هاشمی دانا در رابطه با کیفیت نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: این دوره نسبت به دوره پیش عملکرد خوبی داشت، این دوره از لحاظ حضور رسانه‌ها بهتر بود و تقریبا همه رسانه‌ها حضور داشته‌اند، استقبال مردم خیلی خوبی داشتند، درواقع حضور جمعی رسانه‌ها را باید به فال نیک گرفت.

مدیر خبرگزاری دفاع مقدس در رابطه با ضعف‌های نمایشگاه، گفت: انتظار داشتیم خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها غیر از نگاه تخصصی به مجموعه خود یک نگاه ارزشی را هم بیشتر مورد توجه قرار می‌دادند، نگاه ارزشی که در آن معرفی انقلاب و اسلام ما گنجانده شده باشد، زیرا اساس نظام ما را این ارزشها  نشان می‌دهد.

وی در پایان افزود: فضای معنوی نمایشگاه می‌طلبید که از شهدای رسانه یادی شود، ما در ابتدا هم از مسؤولان این موضوع را تقاضا کردیم، زیرا این شهدا نیز در دفاع از این کشور و آیین ما نقش داشته‌اند، البته شهدای رسانه در دفاع از حرم را هم نباید فراموش کرد و باید آنها را هم نشان می‌دادند./816/پ202/ب1

ارسال نظرات