۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۴۶۱۶۴۴
عضو شورای عالی حوزه های علمیه لرستان مطرح کرد؛

ضرورت گسترش و تجهیز مدارس علمیه در شهرستانها

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با تأکید بر ضرورت گسترش و تجهیز مدارس علمیه در شهرستانها، گفت: تحقق این مهم نقش بسزایی در تربیت دینی نسل جوان و بصیرت افزایی برای مقابله با آسیبهای اجتماعی دارد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، عصر امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه استان لرستان، گفت: مدارس علمیه لرستان ظرفیتی عظیم برای تربیت طلابی توانمند و مبلغانی نقش آفرین در عرصه های گوناگون است.

وی با اشاره به ظرفیت مدارس علمیه لرستان، افزود: با همت، تلاش و پشتکار می توان از این ظرفیت در جهت تحقق اهداف و آرمانهای مدارس علمیه گام برداشت.

مشاور استاندار لرستان در امور روحانیان بیان داشت: تحقق این مهم با حمایت و نقش آفرینی اساتید حوزه و کادر علمی آموزشی مدارس علمیه محقق می شود.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه به تازیخچه مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت اشاره و عنوان کرد: این مدرسه قدمتی قریب به ۵۰ سال دارد.

رییس مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت یادآور شد: این مدرسه از مدارس مورد استقبال علاقه‌مندان به فراگیری علوم حوزوی در غرب کشور بوده و همواره نقش مؤثری در تربیت مبلغان دینی در کشور و استان داشته است.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به تحصیل بزرگان و عالمان دینی در مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت، یادآور شد: این مدرسه پس از دوران انقلاب نیز با ساخت ساختمانی مستقل و با امکانات آموزشی مناسب در تربیت طلاب انقلابی نقش آفرین بوده است.

مدیر سابق حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت گسترش و تجهیز مدارس علمیه در شهرستانها، اظهار داشت: این اقدام نقش بسزایی در عرصه ترویج و تبیین آموزهای دین داشته و از مهاجرت طلابه ها جلوگیری می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: گسترش مراکز دینی و علمی همچون مدارس علمیه بهترین مرکز برای پیشگیری و مقابله با از آسیبهای اجتماعی بوده و نقش بسزایی در بصیرت افزایی بین نسل جوان دارد./9459/203/ب2

ارسال نظرات