۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۱۶۴۸
امام جمعه کوهدشت:

گسترش مدارس علمیه ارتقای معنویت را در پی دارد

امام جمعه شهرستان کوهدشت گسترش حوزه های علمیه را نیاز جامعه دانست و گفت: تحقق این مهم سبب ارتقای معنویت در جامعه می شود.
امام جمعه کوهدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، عصر امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه استان لرستان، عنوان کرد: وجود و گسترش مدارس علمیه در جامعه موجب افزایش امنیت می شود.

وی با بیان اینکه گسترش و تقویت مدارس علمیه در مناطق مختلف نیاز اساسی جامعه است، افزود: این امر موجب تقویت معنویت و ارتقای سطح دانش دینی در جامعه می شود.

امام جمعه شهرستان کوهدشت با اشاره به نقش هدایت گری و روشنگری حوزه های علمیه در جامعه، بیان داشت: وجود این مراکز دینی در جامعه در تربیت و تهذیب طلاب انقلابی نقش آفرین است.

وی تهذیب و تربیت طلاب را رسالت مهمی در حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: اساتید حوزه در این زمینه باید به وظایف خویش جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام طهماسبی با تأکید بر اینکه برنامه های تهذیبی باید در اولویت برنامه حوزه باشد، افزود: برنامه های پژوهشی نیز از دیگر اولویتهایی است که در عرصه تربیت طلاب باید مورد توجه قرار گیرد.

وی پژوهش محور بودن طلبه ها را نیاز اساسی امروز دانست و گفت: موفقیت طلبه در عرصه های علمی، آموزشی و تهذیبی و تبلیغی نیازمند پشتوانه پژوهشی قوی طلاب است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد./9451/203/ب2

ارسال نظرات