۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۶۱۷۳۸

چند خبر کوتاه از استان کرمان

انتخاب برندگان قرعه کشی مراسم روضه خوانی محرم شهرستان کرمان، آماده سازی ۶ مکان از سوی اوقاف کرمان در مبادی ورودی و خروجی استان برای اسکان و پذیرایی زائرین اربعین، وقف 4 هکتاری زمین جهت دفن اموات در شهرستان جیرفت و توزیع 30 بسته کمک آموزشی مهر تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند کرمانی از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان،ا ظهار کرد: در راستای اجرای ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورای سازمان اوقاف مراسم روضه خوانی وداع با محرم به مدت 5 شب از محل نیات موقوفات منطبق در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان برگزار شد.

وی اجرای امینانه به نیات واقفین گرانقدر را یکی از مهمترین اولویتهای برگزاری این مراسم عنوان و خاطرنشان کرد: برپایی سفره اطعام حضرت سید الشهداء و قرعه کشی سفر زیارتی عتبات عالیات از جمله برنامه های این مراسم بود.

سرپرست اداره اوقاف ناحیه دو شهرستان کرمان، اظهار کرد: اسامی 5 نفر به عنوان برندگان سفر زیارتی عتبات عالیات که در این مراسم حضور داشتند انتخاب و در آینده نزدیک به این سفر زیارتی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام بساوند افزود: خانم ها شیرین خوارزمی، اعظم پورنوروزی، فاطمه زینعلی و آقایان  محمد زینعلی و بنیامین محمودی به عنوان برندگان انتخاب شدند.

آماده سازی ۶ مکان از سوی اوقاف کرمان در مبادی ورودی و خروجی استان برای اسکان و پذیرایی زائرین اربعین

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان، گفت: ۶ امامزاده و بقعه متبرکه با امکانات لازم برای اسکان، استراحت و پذیرایی از زائرین اربعین کشور پاکستان و استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل به عنوان اعضا ستاد اربعین گفت: باتوجه به اینکه از جمعیت شیعیان پاکستان حدود 300 هزار نفر در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، اقداماتی برای جهت اسکان و پذیرایی در مبادی ورودی و خروجی استان انجام شده است.

حجت الاسلام فاطمی افزود: استان کرمان با همکاری خراسان جنوبی، معینِ اداره کل اوقاف سیستان و بلوچستان است و یا رابط فرهنگی هم در این راستا به سیستان اعزام کردیم و تاکنون در 6 امامزاده و بقعه استان، موکب هایی برای پذیرایی زائرانی که از مرزها وارد می شوند، فراهم کردیم.

وی با افزودن اینکه از محل موقوفه میرزا صادقی برای پذیرایی پاکستانی هایی که به کرمان می آیند؛ اقدام کردیم؛ گفت: امامزاده زید در بم، امازده علی سیرجان، امامزاده صالح انار، امامزاده محمد کرمان، بقعه شیخ شهاب الدین و همچنین مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل علیه السلام رفسنجان، ۶ مکانی است که اوقاف برای پذیرایی از زائران پاکستانی و زائرانی که از سیستان و هرمزگان وارد کرمان می شوند، پیش بینی شده است

وقف 4 هکتاری زمین جهت دفن اموات در شهرستان جیرفت

مهدی محمدی فر سرپرست اداره اوقاف شهرستان جیرفت، از وقف مشارکتی قطعه زمینی به مساحت 4 هکتارجهت دفن اموات در این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: از سوی دو تن از واقفین نیکوکار شهرستان جیرفت ششمین وقف جدید سال جاری در این شهرستان ثبت شد و واقفین گرانقدر "ناصر شریفی" و علی بر ور" در اقدامی،42 هزار 300 متر مربع از اراضی ملکی خود را بصورت مشارکتی درقالب یک سنت حسنه ،وقف کردند.

محمدی فر تصریح کرد:  واقفین با نظارت و تولیت خود اراضی فوق را جهت اختصاص مکانی برای دفن اموات در شهرستان جیرفت قرار داده اند؛ و ارزش این وقف ارزشمند مبلغ 2 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری 6 مورد وقف جدید در این شهرستان محقق شده است که مورد وقف مذکور یکی از موقوفات مهم شهرستان با توجه به نیت ارزشمند این خیرین گرانقدر می باشد.

توزیع 30 بسته کمک آموزشی مهر تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند کرمانی

حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمان گفت: در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات منطبق و کمک مساعدت خیرین "طرح مهر تحصیل" در محل مدرسه پسرانه معراج کرمان اجرا شد و توزیع 30بسته کمک آموزشی طرح مهر تحصیلی اداره اوقاف در بین دانش آموزان نیازمند صورت گرفت.

وی هدف اجرای این طرح را کمک به خرید لوازم التحریر و اقلام کمک آموزشی دانش آموزان نیازمند ذکر کرد و گفت : به همین منظور طی مراسمی در مدرسه پسرانه معراج شهر کرمان، تعداد 30 بسته کمک آموزشی در قالب یک کیف تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

حجت الاسلام بساوند با بیان اینکه موقوفه ای مجزا برای امور تحصیلی و کمک به دانش آموزان نیازمند در سطح استان نداریم؛ افزود: تنها چند موقوفه با نیات مختلف وجود دارد که یکی از این نیت ها، کمک به دانش آموزان بی بضاعت است./9709/303/ب2

 

ارسال نظرات