۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۶۲۳۰۳

مفتی شیعیان لبنان خواستار تشکیل دولتی مستقل شد

مفتی شیعیان لبنان در خطبه‎های نماز جمعه بر ضرورت تشکیل دولتی مستقل و مقتدر تاکید کرد.
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی شیعیان لبنان، امروز در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام حسین(ع) در منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد، بر ضرورت مشارکت همه در ساخت و حمایت لبنان تاکید کرد و گفت: ما لبنانی می‎خواهیم که همه در آن مشارکت داشته و  مستقل و قدرتمند باشد.

وی افزود: لبنان پس از کشمکش‎های فراوان و گذراندن قله‎های بحران توانسته است که رییس جمهور خود را انتخاب کند براین اساس امیدواریم که با مشارکت همه بتوانیم دولت ملی که مورد اعتماد همه است را تشکیل دهیم.

مفتی شیعیان لبنان خواستار دورساختن موانع بر سر راه دولت جدید شد و تصریح کرد: مردم این کشور خواستار تشکیل دولتی به دور از نزاع‎های سیاسی و طائفه‎ای بر اساس توافق و تفاهم ملی هستند.

از سوی دیگر فراکسیون حزب الله که روز گذشته طی پیامی اعلام کرد که دولت جدید لبنان باید بیانگر روح شراکت، همکاری و همبستگی لبنانی‎ها و متناسب با آرزوهای ملت لبنان به ویژه در آغاز مرحله جدید و دوره ریاست جمهوری میشل عون باشد.

فراکسیون حزب الله از همه گروه های سیاسی خواسته است تا تمایلشان برای شراکت در دولت جدید را به طور عملی نشان دهند و ضمن رعایت دو اصل صداقت و شفافیت از برخی حساسیت ها و اعتراض ها اجتناب کنند.

در بیانیه این فراکسیون تصریح شده است که تقویت ثبات و حفظ امنیت، اهتمام به حل مشکلات معیشتی و خدماتی ملت لبنان و تصویب قانون عادلانه انتخابات مبتنی بر اصل نسبیت از اولویت های مرحله جدید لبنان است./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات