۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۶۲۹۸۹
امام جمعه قروه مطرح کرد؛

پیش نرفتن فرهنگ دوشادوش سیاست

حجت الاسلام محمدی گفت: تب بالای رابطه با دولتهای غربی و شرقی خواب را از چشم دولتمردانمان ربوده تا جایی که از فرهنگ غافل شده ایم و به بیراهه می رویم.
محمدی امام جمعه قروه

حجت الاسلام محمدی، امام جمعه قروه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های بزرگ امام راحل و پیرو آن مقام معظم رهبری مقوله فرهنگ و اشاعه آن است.

وی با اشاره به روی کارآمدن دولتها و نحوه پرداختن آنها به فرهنگ، افزود: متأسفانه در برخی دولت ها و از جمله آنها دولت تدبیر و امید مسائل فرهنگی در راستای سیاست خارجی پیش نرفت و در عمل چیز خاصی از دولت مشاهده نشد.

امام جمعه قروه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت و نقش فرهنگ، تصریح کرد: بایستی در کشور اسلامی ایران با تمدن چند هزار ساله و تلفیق آن با تمدن اسلامی، حرفی برای گفتن داشته باشیم که جهت پاسداری و حفظ و اشاعه آن بایستی تمامی دستگاه ها و متولیان کمک کنند.

وی با اشاره به تغییرات جدید در حوزه وزارت فرهنگ، گفت: با عوض شدن یک وزیر نمی توان انتظار داشت که اوضاع فرهنگی جامعه تغییر یابد بلکه این تغییرات یک التیام بخش موقت جهت جلوگیری از انتقادها است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به ضرورت تغییر نگرش ه،ا ابراز داشت: به دلیل اهمیت فرهنگ و ارتباط دوطرفه آن با سایر علوم بایستی سکاندار فرهنگ کشور نگرش فرهنگی داشته باشد نه جناحی و سیاسی.

وی افزود: متأسفانه تب بالای رابطه با دولتهای غربی و شرقی خواب را از چشم دولتمردانمان ربوده تا جایی که از فرهنگ غافل شده ایم و به بیراهه می رویم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در رابطه با فرهنگ، گفت: رهبر انقلاب بارها و بارها به مسؤولان کشور و دولت از واژه ولنگاری فرهنگی استفاده کردند که این عمق فاجعه را نشان می دهد.

وی در پایان با اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت جلوگیری از تهاجم فرهنگی، خاطرنشان کرد: ما خود صادر کننده فرهنگ مقاومت، شهادت، ایثار، فداکاری و صلح و مهربانی هستیم./979/302/ب2

ارسال نظرات