۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۱۷۹
معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی:

زیارت عارفانه مهم‌ترین هدف ایجاد شهرک های زائر است

معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما برای ایجاد شهرک های زائر همچنین زیارت در خراسان رضوی برای کشور و کل جهان اسلام یک چشم انداز داریم، گفت: این چشم انداز در زیارت عارفانه، آسان، ارزان، با کیفیت و ماندگاری مناسب خلاصه می شود.
حرم رضوی

محمد حسن واحدی، معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی در حاشیه همایش طلایه داران هدایت، ویژه اعزام مبلغان دهه آخر صفر در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره خدمات ارائه شده به زائران پیاده رضوی همزمان با شهادت امام رضا(ع) گفت: برای برنامه های امسال بسته فرهنگی تعریف شده است که یکی ازبرنامه های این بسته شناسایی مبلغان توانمند و توجیه آنان و اعزام آنها در مسیر زائران پیاده رضوی است.

جانمایی 216 ایستگاه در جاده های استان و 400 ایستگاه در مشهد

وی با بیان اینکه این مبلغان در مسیر 850 کیلومتری زائران پیاده در استان قرارمی گیرند، افزود: در این ایام 216 ایستگاه در جاده های استان و 400 ایستگاه هم در مشهد برای خدمت رسانی به زائرین پیاده و سواره پیش بینی شده است.

واحدی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه هایی که امسال نسبت به سال گذشته پررنگ تر شده است، معرفت افزایی و ارتقای فرهنگی زائرین است، تصریح کرد: مبلغان دراین موکب های بین راهی مستقر شدند تا بتوانند در تحقق این هدف در دهه پایانی صفر به زائران خدمت کنند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود درباره شهرک های زائر در مسیر زائران پیاده رضوی و در مشهد گفت: طرح جامع زیارت با 10 راهبرد، 39 سیاست، 140 برنامه و 825 پروژه به تصویب شورای برنامه ریزی استان در سال گذشته رسیده است.

ایجاد شهرک های زائر در 8 شهرستان در مسیر زائران پیاده

معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از این 825 پروژه که باید در پنج سال آینده اجرایی شود و سال شروع آن هم امسال است، ایجاد شهرک های زائر در مبادی ورودی شهر مشهد است، اظهار کرد: در حال حاضر 8 شهرستان در مسیر زائران پیاده قرار دارد که باید در این مسیرها هم شهرک های زائر ایجاد شود.

وی ادامه داد: این شهرک ها هدفش این است که زائرینی که وارد فضای معنوی استان خراسان رضوی و شهر مشهد می شوند با ورود در این شهرک ها، ضمن برخورداری از رفاهیات کامل و جامع، بتوان در همین راستا یک پیوست فرهنگی مناسبی برای معرفت افزایی، توسعه و ترویج فرهنگ رضوی ایجاد کرد.

واحدی افزود: در واقع این شهرک ها می توانند به عنوان یک میقات عمل کنند که وقتی زائر امام رضا(ع) وارد مشهد می شود این ورود همراه با ارتقای بینش رضوی باشد و با توجه به سخنان امام رضا(ع) وظیفه ما هم اینست که برای ارتقای معرفت افزایی زائرین رضوی تلاش کنیم.

زیارت عارفانه مهم ترین هدف ایجاد شهرک های زائر

معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: این معرفت افزایی خودش سبب ارتقای سطح فرهنگی جامعه و اهداف امام رضا(ع) برای ترویج فرهنگ اسلامی و در نهایت حرکت به سمت یک زیارت عارفانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما برای ایجاد این شهرک ها همچنین زیارت در خراسان رضوی برای کشور و کل جهان اسلام یک چشم انداز داریم، تصریح کرد: این چشم انداز در زیارت عارفانه، آسان، ارزان، با کیفیت و ماندگاری مناسب خلاصه می شود.

معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تکریم زائر با دو هدف ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی و اثرگذاری آن در زندگی روزمره مردم است که این شهرک ها این نقش های مهم را برعهده دارند./202/934/ب1

ارسال نظرات