۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۶۳۳۸۶
حجت الاسلام جوانی تشریح کرد؛

علل انزوای نهادهای فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی

محقق و دین پژوه حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: توجه به منافع فردی، محافظه کاری و توجه به کمیت بیش از کیفیت از آسیبهایی است که سبب انزوای بخشهای فرهنگی شده است.
تهاجم فرهنگی

حجت الاسلام جوانی، محقق و دین پژوه حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به ضعفها و خلأهای جبهه فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: یافتن خلأها و منافذ نفوذ دشمنان در عرصه فرهنگی 38 سال پیش باید رخ می داد و چاره اندیشی در این مورد هر چند واجب ولی دیر است.

وی به نفوذ تفکرات ضد دینی بین اقشار مختلف جامعه به ویژه سکولار و فمینیسم اشاره و اضافه کرد: تفکرات فمینیسم در حوزه های علمیه خواهران هم حاکم است بی آنکه خود طلاب از تحت تاثیر چنین تفکراتی قرار گرفتن اطلاعی داشته باشند.

محقق و دین پژوه حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: تعدد زوجات یکی از مسائلی است که به عنوان فعل قبیح در جامعه حتی در بین طلاب شناخته شده است در حالی که یکی از اصول پذیرفته شده دین است.

وی مقاومت در برابر حدود مسلم الهی را نشان از عدم دین پذیری و اطاعت محض از خدای متعال دانست و افزود: امروز به عده نگهداشتن بانوان مطلقه یا بیوه اعتراض می کنند که با وجود آزمایشات دقیق تشخیص بارداری چه نیاز به این کار است در حالی که این امر یکی از واجبات مسلم و تفیض شده است که اطاعت از آن بر هر مسلمانی واجب است.

حجت الاسلام جوانی ازدواج موقت مورد اعتراض بسیاری از خانمها حتی طلاب را درمان بسیاری از معضلات روانی و اخلاقی عنوان و ابراز کرد: برخی از روانشناسان راه حل مشکلات روحی را برای یک فرد مجرد استفاده از موسیقی و مانند آن معرفی می کنند در حالی که خدای متعال برای تامین حقوق طبیعی انسان راه کارهای شرعی ارائه داده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر حدود و برنامه های دینی به شکلی که تبیین شده است در جامعه جاری و ساری شود بیش از 70 درصد مفاسد از بین رفته و برنامه های غربی برای استحاله فرهنگی ناکارآمد می ماند.

محقق و دین پژوه حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با بیان اینکه طراحی لباس و دیگر ابزار در غرب بر اساس اندام و ظاهر زنان است، گفت: برجسته سازی جلوه های جنسی و تعلقات نفسانی راه نفوذ بر اندیشه افراد و تغییر نرم آنان است.

وی انزوا و بیگانگی با جامعه را از تهدیداتی عنوان کرد که سبب عدم درک واقعیتهای موجود از سوی متولیان فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه می شود و افزود: چنین مسأله ای مانع از ارائه راهکار و برنامه جامع برای حل معضلات و خلأهای فرهنگی موجود که منافذ دشمنان در جنگ نرم هستند، می شود.

استادیار حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه توجه به منافع فردی، محافظه کاری و توجه به کمیت بیش از کیفیت را از آسیبهایی دانست که سبب انزوای بخشهای فرهنگی شده است.

حجت الاسلام جوانی در پایان تصریح کرد: نبود روحیه تحمل مخالف، لجاجت بر سر نشاندن حرف خود بر کرسی، عدم پذیرش واقعیتها و ارائه سازوکارهای نامناسب سبب ولنگاری فرهنگی و بی برنامگی در مقابل ناتوی فرهنگی شده است./302/936/ب1

ارسال نظرات