۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۵۱۵
با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش؛

اجتماع مدافعان حرم در قم برگزار شد

همزمان با هفته بسیج و در آستانه روز نیروی دریایی اجتماع مدافعان حرم امروز در مصلای قدس قم برگزار شد.
اجتماع مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با هفته بسیج و در آستانه روز نیروی دریایی  اجتماع مدافعان حرم امروز در مصلای قدس قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این برنامه، رضا فقهی معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع) با گرامیداشت هفته بسیج بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های بسیج تأکید کرد.

فقیهی با بیان این که بسیج در دفاع مقدس نقش ویژه ای در پیروزی داشت، اظهار کرد: در پی شروع جنگ و روی آوردن مردم به جبهه ها شهید رجایی ابلاغ می کنند که بسیج به سپاه بپیوندد، بسیج حرکتی عظیم بوده و ظرفیت های بسیاری دارد که باید استفاده شود.

وی ادامه داد: در دوران گوناگون پس از انقلاب به ویژه در جنگ بسیجیان با اخلاص و فداکاری خاص برای انقلاب و اسلام نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با بیان این که حضرت امام بسیج را شجره طیبه و مکتب عشق نامیدند، ابراز داشت: لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل شویم بلکه باید بدانیم که دشمنی دشمنان ادامه دارد، برای شکستن طوفان فتنه ها باید آگاه بود و از ظرفیت های بسیج بهره برد.

وی عنوان کرد: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری راهبرد پیش روی بسیج است، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که بسیجیان باید تقوا داشته باشند و از خود مراقبت کنند، رهبر انقلاب فرمودند که اگر دوگانگی باشد انقلابی و غیر انقلابی است و هرکس طرفدار انقلاب باشد بسیج طرفدار او است.

در ادامه امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: امروز یکی از شاهراه های مهم دنیا در خلیج عدن و باب المندب است که دزدان دریایی در آن حضور دارند و چون بسیار از کشتی ها باید از آنجا عبور کند اگر امنیت لازم وجود نداشته باشد می تواند به وجهه و  اقتصاد کشور ضربه وارد کند، تا کنون نیروی دریایی توانسته بیش از 3 هزار و 800 کشتی را از منطقه تهدید دزدان دریایی به سلامت عبور دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که با قدرت در برابر دشمنان ایستاده ایم، خاطرنشان کرد: با نگاه به اقتصاد مقاومتی نیروهای مسلح امروز در جایگاهی هستند که برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود احتیاجی به دیگران ندارند، امروز در داخل ناوشکن و زیردریایی می سازیم.

وی اضافه کرد: برای دفاع از مرز ها و منابع ایران و همچنین حفاظت از منافع و امنیت آماده هستیم و این مأموریت مهم ما است، نیروی دریایی ارتش و سپه تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و با پشتیبانی مردم مأموریت ها را انجام می دهند، به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که حتی فکر تجاوز به ایران را به خود راه دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر ضرورت توسعه سواحل مکران اظهار داشت: اگر از این سواحل بهره برداری درستی شود قطعا از خام فروشی جلوگیری و پیشرفت خواهیم کرد، باید سواحل مکران را توسعه دهیم؛ امنیت در عرصه دریا را زمانی نیروی دریایی به وجود می آورد که اقدار وجود داشته باشد که خوشبختانه با رهبری  فرماندهی معظم کل قوا امروز این اقتدار وجود دارد.

وی ادامه داد: بهترین مدیران و متخصصان به برکت انقلاب در داخل آموزش می بینند و پرورش داده می شوند، امروز تاکتیک ها برای خودمان و رزمایش ها بین المللی است، امروز در آب های آزاد جهان حضوری پررنگ داریم./1323/202/ب3

ارسال نظرات