۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۶۳۷۹۲
مسؤول قرارگاه ثارالله تهران تشریح کرد؛

مبانی و منافذ نفوذ سیاسی در کشور

مسؤول قرارگاه ثارالله تهران مبانی و منافذ نفوذ سیاسی را درکشور تشریح کرد.
شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، شفیعی، مسؤول قرارگاه ثارالله تهران مبانی و منافذ نفوذ سیاسی را شامگاه امروز در ارومیه تشریح کرد.

وی اظهار داشت: اگر جامعه ای تحت نفوذ حاکمیتی بوده و به استقلالی برسد که سلطه آن ابر قدرت را تهدید کند آن هژمون تلاش می کند با استفاده از مسیر نفوذ یا رژیم قبلی را به دست آورد و یا در ساختار قدرت فعلی نفوذ کرده و آنان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: برتری کشورهایی مثل آلمان، انگلیس، شوروی، فرانسه، ایتالیا و آمریکا را رژیم سابق پذیرفته بود، اما کشوری که به عنوان هژمونی مورد پذیرش قرار می گیرد باید تاریخ تمدن آن فراتر از کشور تحت سلطه باشد.

وی افزود: ایران هفت هزار سال تاریخ مدنیت دارد یعنی صنعتهای مختلف در کشور ما از هفت هزار سال پیش رواج داشته است و این در حالی است که آمریکا تاریخ چند صد ساله دارد.

شفیعی ادامه داد: آمریکاییان با تحمیل قرارداد کاپیتالسیون از ملت ایران حق توحش می گرفتند و مباحث و مبانی دینی ما را به شدت مورد هجمه قرار می دادند و نتیجه وابستگی رژیم قبل به چنین هژمونی بیشرمی سبب وقوع بیزاری مردم و در نهایت انقلاب اسلامی شد.

وی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی و کوتاه کردن دست صاحبان قدرت از ایران کشورهای جهان نیز شروع به الگوبرداری کردند، در غرب امروز جنبشهای ضد سرمایه داری در حال شکل گیری است که وقوع خود را برگرفته از بیداری اسلامی در غرب آسیا می دانند و بیداری اسلامی الگو برداری شده از انقلاب اسلامی است.

مسؤول قرارگاه سیاسی ثارالله تهران خاطرنشان کرد: غرب و صاحبان سرمایه تلاشهای زیادی برای مقابله با صدور انقلاب اسلامی کردند، تحریمهای سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی، دفاع مقدس و شهدای ترور به دلیل مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی در دیگر کشورها رخ داد.

وی ادامه داد: چون دشمنان از مقابله مستقیم با انقلاب عاجز ماندند مجبور به نفوذ به هسته های داخلی کشور و سران قدرت شدند، دولت قبل در سالهای پایانی به گونه ای عمل کرد که 61 درصد مردم خواهان حل مشکلات کشور از طریق مذاکرات هسته ای شدند.

تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی کشور افزود: مقامات عالی کشور از ابتدا مذاکرات هشدار دادند که آمریکا از بحث مذاکره به دنبال نفوذ است اما متاسفانه قشری در دولت این هشدارها را جدی نگرفتند و سبب شد برجام به عاملی برای نفوذ تبدیل شود.

وی گفت: برجام به حدی به مزاج بیگانگان و آمریکا خوش آمده است که آنان به دنبال تحمیل برجامهای دیگر به ایران هستند و این مسئله را تا استحاله کامل نظام اسلامی در تلاشند ادامه دهند.

شفیعی ابراز کرد: در بحث تحریمهای هوشمند برنامه ای ترتیب داده بودند که هر شش ماه یکبار مقداری از فروش نفت ایران کم شود تا در نهایت فروش نفت به صفر برسد و این مسأله یعنی تک محوری بودن اقتصاد ایران زمینه را برای ایجاد فشار بیشتر غرب ایجاد می کند.

وی در ادامه بیانات خود افزود: در شروع مذاکرات دولت به نرمش قهرمانانه دعوت شده و خطوط قرمز مشخص شد تا زمینه های امتیازگیری دشمنان کمتر شود، ولی متاسفانه تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز عبور کرده و امتیازهای بسیاری بدون هیچ دستاوردی دادند که این امتیازها بسترهای لازم برای نفوذ بیشتر دشمنان را فراهم کرده است.

مسؤول قرارگاه سیاسی ثارالله تهران با اشاره به استعفای علی جنتی، ادامه داد: وزیر ارشاد اقداماتی انجام داد که رئیس جمهور به ناچار او را از بدنه دولت خارج کرد و این مسأله به دلیل نفوذ یک خانم بهایی به دستگاههای دولتی و نزدیکی وی به علی جنتی رخ داد.

وی اضافه کرد: نوشتن پایان نامه های فوق لیسانس و دکترا برای دانشجویان در کشور رشد کرده بود و صحافیهایی اقدام به تغییر جلد پایان نامه های دیگران می کردند بی آنکه دانشجویان حتی زحمت تغییر عنوان را بکشند.

کارشناس مسائل سیاسی خبر داد: همایشی با عنوان ساخت و ساز مدارس رخ داد که اصل آن تغییر نظام به دست دانش آموزان بود یا جیسون رضائیان به حدی نفوذ می کند که تمام اطلاعات کشور را به دست مخالفان می رساند.

وی گفت: مسائل منطقه ای و همکاری ایران با جبهه مقاومت برجام دومی است که ظریف قول اجرای آن را به آمریکاییها داده است و بخشی از دیپلماسی ما این را پذیرفته است که کشورها را بین کشورهای قویتر منطقه تقسیم کنند.

شفیعی افزود: قدرتهای جهانی برتری ایران را در منطقه قبول داشته و باور کرده اند، پوتین وقتی بر خلاف تمام دیپلماسیها به دیدار مقام معظم رهبری رفته و به ایشان وعده همکاری می دهند که همه نیروهای خود را در مواجه و مقابله با داعش در اختیار ایران قرار می دهند و بسیاری از مسائل دیگر نشان از قبول ابر قدرتی ایران در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: لاورف هشدار می دهد که خاورمیانه قلب قدرت جهان امروز در دست ایران است و ظریف می پذیرد که ایران به برجام دو تن دهد ولی مقام معظم رهبری درخواست او را بی جواب گذاشتند.

این مسؤول ابراز کرد: فریز کردن توانمندیها پیشنهاد هاشمی رفسنجانی به آمریکاییها است که زرادخانه های هسته ای در اختیار آنها است تا هر دو طرف از ساخت موشک دست بکشیم در حالی که دشمنان ما همواره بر میزان مهمات و سلاحهای کشتار جمعی خود افزوده و برای زدن و نابودی ما همواره تلاش می کنند.

وی ادامه داد: هاشمی در جمع فرهنگیان ژاپن را الگوی ایران قرار می دهد در حالی که آلمان و ژاپن هر دو زیر سلطه آمریکا هستند و ارتش آمریکا در این کشورها حکومت می کند و آنان جرات مقابله و محافظت از خود را ندارند.

مسؤول قرارگاه سیاسی ثارالله تهران گفت: برجام حقوق بشری موضوع دیگری است که با محوریت حقوق زنان، مطبوعات و اقلیتها مطرح می شود و این در حالی است که وضعیت زنان، مطبوعات و اقلیتها در ایران بسیار مطلوبتر از دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی است.

وی به حادثه دروغین هلوکاست اشاره و اضافه کرد: چند میلیون انسان را چگونه و در چه فرصتی هیتلر بدون هیچ سر و صدا و اطلاعی از گوشه گوشه جهان جمع کرده و در کوره ها آتش زد، در غرب اعتراض به این دروغ سبب مجازات می شود ولی در ایران از زمان خاتمی تا کنون به همه مقدسات توهین می شود و کسی نیست که با آنان برخورد کند، با این وجود با آمارهای دروغی در تلاش برای تحمیل برجام سه هستند.

وی ادامه داد: ترکیه تمام دریوزگیها را می کشد تا سه درصد خاک او را پذیرفته و اتحادیه اروپا آنها را بپذیرد ولی سه روز پیش اعلام شد که ترکیه عضویتی در اتحادیه اروپا ندارد و آل سعود و برخی دیگر از کشورها رسما در خدمت اسرائیل است.

این تحلیلگر سیاسی یادآور شد: پذیرش اسرائیل به رسمیت برجام دیگری است که غرب تحت شعاع برجام هسته ای سعی بر تحمیل به ایران دارد، کسانی که با دشمنان کنار نماد فاتحین ایران ملاقات کرده و در بغل جان کری اشک می ریزند و ابراز احساسات می کنند کشور را به سمت نفوذ پذیری سوق می دهند.

وی در ادامه گفت: کشیدن کشور به سمت تجملگرایی و اسراف و تبذیر با فیشهای نجومی، پرداخت حق المجالس، رفتارهای اشرافیگرانه و دیگر مسائل راهی برای فشار اقتصادی به کشور است.

شفیعی در پایان افزود: در مورد مسأله اربعین نزدیک به دو میلیون نفر به دولت ویزا پرداخت کردند که رقم کلانی است، این پولها برای پرداخت فیشهای نجومی و تامین اسباب عیش دولتمردانی است که نبود بصیرت سبب بر سر کار آمدن شده است./936/201/ب3

ارسال نظرات