۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۶۳۹۳۷
امام جمعه سنقر:

تفكر بسیج نجات بخش و مبتني بر ارزش ها است

امام جمعه سنقر با اشاره به نقش تفکر بسیج در پیشبرد اهداف امام و انقلاب گفت: تفكر بسیج نجات بخش مبتني بر ارزش ها است.
حجت الاسلام مجید صفدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه شهرستان سنقر  ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان خواهر حوزه علمیه شهرستان سنقر با تبریک بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به نقش تفکر بسیج در پیشبرد اهداف امام و انقلاب ابراز داشت: بسيج تفكر مبتني بر ارزش ها بوده و يک سازمان مهم و نجات بخش برای تمام ملت ها است.

امام جمعه شهرستان سنقر تصریح کرد: تفكر بسيجی،  مردمی بودن آن، كم هزينه بودن و آمادگي بسیج و... از نعمات بسيجيان است.

وی در ادامه به زبان و آفات آن پرداخت و  همچنین آفت جدل يا مراء كه از آفات شايع امروزي زبان است را مورد بررسي قرار داد و اذعان داشت: جدال، كشمكش، ستيزه كردن، جر و بحث نا صحيح همگي ناشی از تركيب دو قوه شهوت وغضب است.

این مسؤول خاطر نشان کرد: جدل يعنی اعتراض كردن و مخالفت خود را نسبت به سخن غير نشان دادن و نقصی در گفتار يا رفتار او را بيان كردن جهت تحقير او و اظهار برتری خود كه از اخلاق مذمومه و صفات رذيله و بسيار ناپسند است، فرقی هم نمی كند كه در مسائل علمی يا در مسائل دينی بوجود آيد زیرا وقتی هدف تحقير طرف مقابل و اظهار فخر و بزرگی خود باشد ،ناپسند و مذموم است.

حجت الاسلام صفدری بیان داشت: از علامت و نشانه های جدلی بودن بحث اين است كه شخص از اينكه مطلب حق از جانب غير او بيان شود ناراحت شود از این رو پیامبر اکرم (ص) می فرماید ايمان بنده كامل نمی شود مگر وقتی جدال و مراء را ترک كند حتی اگر حق با او باشد.

امام جمعه شهرستان سنقر ابراز داشت: جدل كردن سبب كشف عيوب می شود و اگر اين صفت كنترل نشود انسان همانند حیوان درنده مدام در فكر آسيب رساندن به ديگران است.

حجت الاسلام صفدري در پايان تأکید کرد: ريشه بيشتر اختلافات و درگيري های خانوادگی جدل كردن است زیرا با وجود گستردگی ارتباطات و وسايل ارتباط جمعی حتی اگر اعضا خانواده هم دچار مشكل نباشند اطلاع از مشكلات و وضعيت ساير افراد سبب ايجاد مشكل و معظل بین اعضاء خانواده و همچنین از بين رفتن آرامش می شود به همين دلیل  است كه خانواده های ما بايد سد و مانع و حريمي داشته باشند جهت عدم ورود خيلي از مسائلی كه موجب برهم زدن آرامش و جانشين شدن غير خدا در زندگی می شود./857/202/ب3

 

ارسال نظرات