۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۶۴۱۹۶
رییس سازمان اوقاف:

همه نهادهای دولتی حق موقوفات را ادا کنند

حجت الاسلام محمدی گفت: امیدواریم همه نهاد های دولتی حق موقوفات را ادا کنند و از وعده و وعید سیاسی بپرهیزند زیرا این گونه وعده ها از سازمان اوقاف و امور خیریه دردی دوا نمی کند و برای مردم توقع ایجاد می کند.
محمدی رییس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در بازدید از خبرگزاری صدا و سیما در گفت وگویی با اشاره به آغاز دهه وقف که به نام روز وقف و رسانه نامگذاری شده است گفت: آغاز دهه وقف و نامگذاری روز وقف و رسانه در نخستین روز آن، گویای اهمیت تبیین و ترویج این سنت حسنه در رسانه است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که لازم است در رسانه به آن در زمینه وقف پرداخته شود شناسایی وقف، تبیین  احکام وقف و تبلیغ و تبیین حقوق مالی و شرعی وقف و بازگو کردن آثار و برکات آن برای عموم مردم است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وقف های مورد نیاز جامعه گفت: آموزش، پژوهش، علم و فناوری، بحث های محیط زیست، آموزش و تعلیم و تربیت و تبلیغ دین به شکل مدرن و رسانه از اولویت های موضوعی وقف است.

محمدی افزود: اختصاص سهم وقف در ارتقای علم و فناوری یکی از اولویت های ما است و دیگر نامگذاری هایی که برای روزهای این دهه انتخاب شده است از جمله وقف در رسانه، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)، وقف بقاع متبرکه و زیارتگاه ها، وقف و محرومیت زدایی، وقف و سلامت، وقف و علم و فناوری و وقف و اقتصاد مقاومتی از محورهای اساسی وقف محسوب می‌شود.

وی مهمترین وقف امسال را طبق نظر کارشناسان وقف در شهر شیراز دانست و گفت: واقف و خیر شیرازی با اختصاص املاک و دارایی موقوفه خود به ارزش 100 میلیارد تومان، به نفع عام المنفعه اقدام کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی همچنین با اشاره به وقف هسته ای که حدود چهار سال پیش برای ارتقای دانش هسته ای و دانشمندان آن صورت گرفت افزود: پژوهش، پزشکی به ویژه برای بیماری‌های لاعلاج و سرطانی، سلول‌های بنیادی و بهداشت و سلامت جامعه از مصداق های زیبای سنت حسنه وقف به شمار می آید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برخی تصور می کنند وقف سرمایه مصرفی است اما باید بدانند وقف سرمایه ای ماندگار است که باید مدیریت شود و عواید آن طبق نیت واقف هزینه شود و با توجه به کارکرد اقتصادی و اجتماعی آن در خدمت عموم مردم قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به چالش هایی که در زمینه مصارف موقوفه ها وجود دارد افزود: بخشی از مستأجران و مردم به خوبی با فرهنگ وقف آشنا نیستند و حق و حقوق وقف را به خوبی و به موقع ادا نمی کنند که در حقیقت حقوق واقف و وقف را ضایع می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی همچنین با تشکر از همراهی برخی دستگاه های دولتی درباره متصرفات موقوفات گفت: امیدواریم همه نهاد های دولتی حق موقوفات را ادا کنند و از وعده و وعید سیاسی بپرهیزند زیرا این گونه وعده ها از سازمان اوقاف و امور خیریه دردی دوا نمی کند و برای مردم توقع ایجاد می کند.

وی از مسئولان و سیاسیون خواست از وعده های این چنینی پرهیز کنند./1325/ 102/ع

ارسال نظرات