۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۶۴۲۰۱
معاون وزیر امور خارجه:

آیت الله فاضل منشأ هدایت مردم مازندران بود

قشقاوی با اشاره به سابقه آشنایی خود با مرحوم آیت الله فاضل، گفت: محل حوزه علمیه فیضیه مازندران و حضور آیت الله فاضل منشأ خیرات، برکات و هدایت برای مردم مازندران بود.
حسن قشقاوی

حسن قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با تسلیت درگذشت عالم ربانی، آیت الله فاضل و پیشینه آشنایی خود با آن عالم ربانی، گفت: آیت الله فاضل از علمای برجسته و بزرگ در خطه شمال کشور بود که در محضر پدر بزرگواری مانند آیت الله العظمی نجفعلی فاضل استرآبادی و در حوزه علمیه نجف اشرف پرورش یافت.

وی افزود: آیت الله فاضل پس از برگشت از تحصیل علوم دینی نجف اشرف، برای استان مازندران و به ویژه شهرستان بابل منشأ خدمات وافری شد که نقطه اوج آن تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران در روستای سلطان محمد طاهر است.

معاون وزیر امور خارجه، یکی از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله فاضل را مردمی بودن ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه فیضیه مازندران محل رجوع مردم بود و افراد مختلفی در مسائلی مانند امور شرعی و حل مشکلات خود به محضر آیت الله فاضل می رفتند و حضور ایشان تاثیرات زیادی را در سطح منطقه بر جای گذاشت.

وی با اشاره به تربیت طلاب و روحانیان برجسته و خدمات گسترده در فقه اسلامی از سوی مرحوم آیت الله فاضل، خاطرنشان کرد: امروز طلاب و روحانیان تربیت شده در محضر مرحوم آیت الله فاضل منشأ خدمات گسترده و زیادی به علوم دینی در کشور هستند و فیضیه مازندران یکی از مدارس موفق حوزه علمیه در کشور محسوب می شود.

قشقاوی آرامش روحی را از ویژگی های مرحوم آیت الله فاضل عنوان و تصریح کرد: آیت الله فاضل از سالهای قبل خود را برای رفتن از این دنیا و سفر آخرت آماده کرده بود و بارها این نکته را در سخنان خود متذکر شد.

وی افزود: آیت الله فاضل مکرر می فرمود که هیچ نگرانی بابت پاسخگویی به خاطر اعمال خود در دنیال ندارد و این نشانه وارستگی، پاکی و تقوای بالای آن عالم ربانی بود.

معاون وزیر امور خارجه به سابقه آشنایی خود با آن مرحوم پرداخت و گفت: از کودکی و طفولیت محضر آیت الله فاضل می رسیدم و آن عالم ربانی اثرات زیادی بر زندگی من گذاشت زیرا دارای صفای روحانی و جاذبه ای عجیب بود.

وی ادامه داد: علمای بزرگواری مانند مرحوم آیت الله فاضل از افتخارات مازندران محسوب می شوند و منشأ هدایت مردم در مسیر الهی و نورانی اهل بیت(ع) هستند و باید قدردان این شخصیت های برجسته بود./302/1313/ب1

ارسال نظرات