۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۶۵۰۱۷

نقدی بر انیمیشن عصر یخبندان 4

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که انیمیشن «عصر یخبندان 4» با بودجه ای بالغ بر 80 میلیون دلار ساخته شده است، گفت: هدف از ساخت این مجموعه صرف سرگرمی نبوده بلکه هدف از ساخت این انیمیشن پرهزینه، آماده سازی افکار جهانی برای اجرای طرح خاورمیانه جدید و حکومت واحد جهانی به سبک غربی با حضور داعش در منطقه است.
عصر یخبندان چهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید عبدالهی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که انیمیشن «عصر یخبندان چهار» یا همان «شکاف قاره ها» با هدف آماده سازی افکار عمومی در اروپا و آمریکا برای حضور در خاورمیانه و اجرای طرح تغییر خاورمیانه یا همان  طرح خاورمیانه جدید و ایجاد حکومت واحد جهانی  به سبک غربی ساخته شده است، گفت: این انیمیشن قبل از حضور داعش در منطقه ساخته شده؛ اما گوریلی که در این انیمیشن نقش فرمانده و ناخدای دزدان دریایی را بر عهده دارد از نظر طراحی چهره و رفتار شباهت زیادی به عناصر داعش و سایر گروه های تندرو و افراطی به ظاهر اسلامی دارد.

وی افزود: سازندگان این انیمیشن با طراحی شخصیت این گوریل می خواهند افکار عمومی را متوجه این موضوع  کرده که با چه عناصری در منطقه خاورمیانه رو به رو هستند و در نتیجه ناگزیر به جنگ با این عناصر و ایجاد تقسیمات جدید در منطقه خاورمیانه در راستای حفظ صلح جهانی هستند و به این وسیله سیاستمداران اروپا و آمریکا  افکار عمومی این کشورها و مردم جهان را با خود همراه می سازند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س)تصریح کرد: در گروه دزدان دریایی، شیر دریایی شباهت زیادی به اعراب عربستان دارد که تنها به دنبال منافع فردی خود بوده و به جز خوردن و خوابیدن  و کمک به دشمن هیچ کار دیگری نداشته و افراد بی فکری هستند.

حجت الاسلام سعید عبدالهی ادامه داد: در گروه دزدان دریایی تنها یک فرد نیرومند وجود دارد که آن هم یک ببر دندان خنجری است که در این انیمیشن سعی شده چهره این ببر بی شباهت به پوتین نباشد.

وی با تاکید بر این که در نظام حزبی آمریکا فیل نماد حزب دموکرات بوده و کلاه نماز حزب جمهوری خواه است، افزود: در این انیمیشن قهرمانان ماموت ها یا همان فیل ها هستند که امور را به پیش می برند و سازندگان این انیمیشن ناخودآگاه این فکر را به افکار عمومی جهان القا می کنند که اداره امور باید به دست این گروه باشد تا همه چیز به خوبی انجام شود.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هزینه ساخت این انیمیشن 80 میلیون دلار شده است، گفت: به نظر نمی رسد سازندگان این انیمیشن از ساخت آن تنها به دنبال سرگرمی و کسب درآمد باشند بلکه هدف از تولید این انیمیشن همانطور که گفته شد همراهی افکار عمومی مردم اروپا و آمریکا با طرح خاورمیانه جدید است.

حجت الاسلام عبدالهی یادآور شد: با وجود این که این انیمیشن در ایران دوبله شده است ولی در آن، این جمله گوریل که بیان می کند« لذتی در انتقام است که در بخشش نیست» برخلاف حدیث امام علی(ع)  است که می فرمایند« لذتی درعفو هست که در انتقام نیست»./968/202/ب3

ارسال نظرات