۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۶۵۰۴۱
حجت الاسلام پژمان فر در گفت وگو با رسا:

مجلس بدون سیاسی کاری به وظیفه قانونی خود عمل کند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز هیاهوهای جانبی مطرح می کنند تا اصل قضیه گم شود، گفت: جناب رییس جمهور که در ارتباط با مسأله ای فریاد می کشد تا نکند حق فردی ضایع شده باشد حال چگونه می پذیرند که حقوق مردم پایمال شود و در برابر این قضیه سکوت کند.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تصویب و تمدید تحریم های ده ساله علیه ایران در سنای آمریکا و نقض برجام واکنش نشان داد و گفت: برجام یک آزمون بعد از آزمون های مکرری بود که به اصرار برخی از افراد شکل گرفت.

عجله در مذاکرات سبب شد تدابیر لازم برای بدعهدی آمریکا در نظر گرفته نشود

وی افزود: این مسأله شکل گرفت که ما آمریکایی ها را پس از هزاران بار تجربه عهد شکنی و شیطنتی که در کشور ما و دنیا داشتند یک بار امتحان کنیم، متأسفانه رفتاری را در پذیرش برجام با عجله انجام دادند که تدابیر لازم را در زمینه بدعهدی های آمریکا پیش بینی نکردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان این که نتیجه عجله این شد که ما یکطرفه وارد اقدامات شدیم بدون این که ضمانت های لازم برای انجام تعهدات طرف مقابل گرفته شود، اظهار داشت: در مجلس ظرف 20 دقیقه این موضوع را نهایی می کنند با وجود این که دوستان ما در مجلس فریادهای بسیاری کشیدند و در قبال این قضیه مخالفت هایی داشتند.

وی ادامه داد: با وجود این که رهبری در ارتباط با این موضوع فرمودند که هیچگونه نگاه و ظرفیت مثبتی را در ارتباط با این موضوع نمی بینم و بدبین هستم کاری را انجام دادند که هزینه ای را انجام دادیم.

می خواهند کشور  را از اقدام در برابر شیطنت های آمریکا باز دارند

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که برخی هنوز هم حرف هایی جدیدی را اختراع می کنند، ابراز داشت: می گویند حالا که کنگره این قانون را مصوب کرده باید ببینیم آیا اجرا می کنند یا دست به اجرا نمی زنند، این حرف بی منطق جدیدی است و کسانی که به برجام امید دارند می گویند باید ببینیم که آمریکایی ها نسبت به تصمیم گرفته شده عمل می کنند یا خیر و داستانی درست کردند برای این که کشور را از اقدامات در برابر شیطنت های آمریکا باز دارند.

وی عنوان کرد: متأسفانه یک تئوری و مبانی نظری در مقابل کشور و انقلاب اسلامی ایستاده و آن ذلت و خواری در برابر استکبار و پذیرش کدخدایی استکبار است یعنی همان چیزی که در قبل از انقلاب وجود داشت، شاه می خواست کارهایش زیر چتر آمریکایی ها باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروز بسیاری می خواهند همان رفتار دوره ستمشاهی را در پیش بگیرند که اگر ما پیشرفت و ارتقایی بخواهیم داشته باشیم در سایه زیر چتر آمریکایی ها بودن امکانپذیر است، مسؤولان ما باید به جد از این مسأله عبور کنند.

مجلس بدون سیاسی کاری و دور زدن وظایف مستقیما به وظیفه قانونی خود عمل کند

وی اضافه کرد: مجلس امروز آزمون سختی را در پیش دارد و از سیاسی کاری و دور زدن وظایف خودش باید پرهیز کند و فرار به جلو نداشته باشد بلکه مستقیما باید در ارتباط با این موضوع آن چیزی را که وظیفه قانونی اش است انجام دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که امروز در موارد متعددی از جمله تمدید تحریم های ده ساله نقض برجام صورت گرفته است، گفت: این مورد اول و آخر آمریکایی ها نبوده است، بیش از 50 مورد بیش به صورت رسمی نقض برجام صورت گرفته که بسیاری تلاش کردند چشم پوشی کنند و نگذاشتند صدای این عهدشکنی ها در جامعه شنیده شود.

وی افزود: امروز بالاخره این عهدشکنی آشکار و دهن کجی بزرگی که به کشور ما شده برای همه واضح شد، ما بخشی از دارایی ها و ظرفیت های خود را از دست دادیم اما باید تلاش کنیم عزت و اقتدار کشور و آن اعتماد به نفسی که در جوانان و مردم در دوران دفاع مقدس وجود داشت و سبب پیروزی ما شد در معاملات سیاسی از دست ندهیم.

هیاهوهای جانبی مطرح می کنند تا اصل قضیه گم شود

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که امروز هیاهوهای جانبی مطرح می کنند تا اصل قضیه گم شود، اظهار داشت: انتظار این است جناب رییس جمهور در ارتباط با مسأله ای که تشخیص شان این بوده آن موضوع نابجا بوده و  برآشفته می شود و فریاد می کشد که نکند حق فردی ضایع شده باشد حال در این ماجرا نیز باید چنین وضعیتی حاکم باشد.

وی ادامه داد: امروز حتما باید پا به میدان بگذارند و محبوبیت خود را در همراهی با مردم نشان دهند والا مردم قطعا پای صندوق های رأی نشان خواهند داد که این جریان فکری را قبول ندارند.

مردم نمایندگان را وادار به انجام وظیفه انقلابی کنند

نماینده مردم مشهد همچنین درباره اقدامات مجلس برای مقابله با نقض برجام ابراز داشت: متأسفانه جریان هایی که همسوی با جریان دولت هستند اکثریت مجلس را احاطه کردند و به همین دلیل است که هر سه وزیری که در دوره گذشته رأی نیاوردند در این دوره رأی می آورند.

وی عنوان کرد: طبیعتا از این مجلس نباید انتظار داشته باشیم چیزی را که باید انجام شود صورت دهند، ما باید به این سمت برویم که وظیفه خود را در بخش های گوناگون انجام دهیم، چیزی که مایه اقتدار، عزت و آبروی مجلس بوده و حیثیت این نهاد به آن وابسته است حضور و همراهی مردم به شمار می رود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: حضور و همراهی مردم باید بزرگ ترین اهرم برای پیگیری موضوع باشد، مردم باید با نمایندگان خود در برابر سست رفتاری، بی اعتنایی و ضعف در عملکرد حتما برخورد کنند و در نماز جمعه و تریبون های گوناگون به نمایندگان فشار بیاورند که به وظیفه انقلابی خود عمل کنند./1323/ت301/ج

ارسال نظرات