۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۶۵۷۶۶
آیت الله سعیدی:

امدادگری نقطه مشترک اقدامات بشر دوستانه است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که ذات امدادرسانی از منظر ادیان آسمانی یک امر مقدس است، گفت: مسائل سیاسی، حزبی و دینی در ساحت فعالیت های بین المللی جمعیت هلال احمر در اکثر نقاط دنیا این کار انسانی را تحت الشعاع قرار نمی دهد.
دیدار آیت الله سعیدی با رییس جمعیت هلال احمر کشوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار رییس جمعیت هلال احمر کشور که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد هویت و حقیقت هلال احمر را جلوه ای از رحمانیت خداوند تبارک و تعالی توصیف کرد و گفت: جمعیت هلال احمر یک جمعیت مردمی است که هموراه با خیر و برکت همراه بوده است؛ بر اساس این حقیقت در زمان های بروز حوادث طبیعی در جوامع انسانی جمعیت هلال احمر و امدادگران آن حقیقت مدیریت بحران را به نمایش گذاشته و مردم و آسیب دیدگان همواره چشمشان به امدادها و اقدامات این جمعیت دوخته می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که ذات امداد رسانی از منظر ادیان آسمانی یک امر مقدس است، اظهار داشت: مسائل سیاسی، حزبی و دینی در ساحت فعالیت های بین المللی جمعیت هلال احمر در اکثر نقاط دنیا این کار انسانی را تحت الشعاع قرار نمی دهد.

امام جمعه قم با تاکید بر لزوم تقویت روحیه انسان دوستانه و ابعاد معنوی این روحیه در منظر شرع مقدس اسلام تصریح کرد: باید توجه داشت ابعاد معنوی اقدامات این جمعیت پر رنگ تر از ابعاد مادی آن است بر این اساس اقداماتی که این مجموعه در ایام اربعین در داخل و خارج از کشور انجام داده نشان از قداست کار آنها است.

آیت الله سعیدی با بیان این که استقبال مردم از فعالیت های جمعیت هلال احمر نشان از موفقیت این مجموعه در جذب امدادگران مردمی است، گفت: امید است واقفان، نیکوکاران و خیران بتوانند با کمک به این مجموعه اقدامات ماندگاری را از خود به یادگار بگذارند؛ بر این مدار هلال احمر افزون بر خدمات، وظایف مکتوب و سازمانی باید الگویی برای امدادگران و جمعیت های دیگر کشورها شود.

آیت الله سعیدی در پایان با تاکید بر ابعاد اعتقادی امدادگری در دین مبین اسلام عنوان داشت: باید توجه شود که از منظر شرع مقدس اسلام در لحظه های امداد رسانی دست مردم به سمت بندگان خاص خداوند دراز می شود؛ بر اساس این حقیقت هلال احمر بهترین فرصت برای تاثیر پذیری معنوی است./837/پ202/ب1

ارسال نظرات