۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۶۶۱۳۲
امام جمعه تبریز: 

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

آیت الله شبستری با بیان این‌که در طول تاریخ آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده است، گفت: انتظار داریم دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند و پاسخ مقتدرانه بدهد.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تمدید قانون داماتو و اعمال تحریم‌های 10 ساله آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تصویب این قانون در کنگره و سنای آمریکا آنهم با اتفاق نظر حداکثری؛ چهره زشت ایالات متحده را برای همگان به ویژه برای برخی خوش‌خیالان نشان داد.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که آمریکا و طرف غربی بارها برخلاف تعهدات برجام عمل کرده‌اند، ادامه داد: بعد از طی کردن فرآیند پر فراز و نشیب برجام الان در ایستگاه تمدید 10 ساله تحریم قرار داریم؛ الان تمام هشدارها و پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در زمینه عدم اطمینان به شیطان بزرگ برای مردم آشکار شده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که در طول تاریخ آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده است، تصریح کرد: اکنون مسؤولان رده بالای مملکت و مردم پی به این موضوع برده‌اند که چطور آمریکا با تصویب قانون داماتو و ایسا نقض برجام کردند؛ انتظار داریم دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند و پاسخ مقتدرانه بدهد.

وی با اشاره به این‌که اقدام متقابل و فوری لازمه پاسخ کوبنده و جدی به ایالات متحده آمریکا است، خاطرنشان کرد: تمام خواسته مردم ایران در ماجرای نقض برجام از طرف آمریکا از دولت این است که تنها به نامه ارسالی به سازمان ملل اکتفا نشود و پاسخ مقتدرانه و هوشمندانه به طرف مقابل دهند.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس در رابطه با ایران در نشست شورای هماهنگی خلیج فارس اظهار داشت: نخست وزیر انگلیس در این سخنرانی آمادگی انگلیس را برای همکاری برای عقب راندن ایران از منطقه را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: این اعلام آمادگی ناشی از دوشیدن هر چه بیشتر کشورهای عربی از سوی انگلیس است، چراکه بیشتر سلاح‌های فروخته شده به کشورهای عربی توسط کشور انگلیس فروخته می‌شود؛ متأسفانه شیئخ مرتجع عربی منطقه هنوز درک کافی از چهره کریه استعمار انگلیس ندارند و همواره بر طبل تفرقه می کوبند.

آیت الله شبستری همچنین از عقد قرارداد وزارت نفت با شرکت انگلیسی شل ابراز تأسف کرد و ادامه داد: برخی از خوش‌خیالان امیدوار حل مسأله نقض برجام از سوی لندن هستند که جای تأسف دارد؛ اگر سفارت انگلیس را در ایران بسته شود که بسیار عالی خواهد شد، اما اگر نبستند نیز بهتر است از مقام سفارت به کارداری تبدیل شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه لایحه بودجه کشور از طرف دولت به مجلس اظهار داشت: مظلومیت فرهنگ در بودجه نیز مشهود است؛ امروز با توجه به مطالبات و دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب در عرصه فرهنگی؛ نیاز شدید به بودجه در این حوزه داریم؛ کشور دچار ولنگاری فرهنگی است، از این رو باید به فکر رفع آن بود.

وی با تأکید بر این‌که نباید منافع ملی به مباحث گروهی، جناحی و سیاسی ترجیح داده شود، گفت: برنامه دولت در بودجه، دارای نقاط قوت و ضعفی دارد که می‌توان نقاط قوت آن را در ارائه به موقع بودجه، واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی و افزایش مصارف مربوط به آموزش و پرورش نام برد.

آیت الله شبستری با تشریح نقاط ضعف بودجه بیان کرد: در این طرح میزان نقش نفت بیش از 25 درصد در نظر گرفته شده که ممکن نخواهد بود؛ چراکه وقتی درآمد 110 هزار میلیارد تومان باشد و میزان مالیات 112 میلیارد تومان است، این در حالی است که مجموع بودجه 320 هزار میلیارد تومان است.

وی در پایان با تبریک فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) به تشریح شرایط لازم برای ظهور منجی آخرالزمان پرداخت و اظهار داشت: باید به این حقیقت واقف بود که اگر ما منتظر ظهور حضرت هستیم؛ چقدر آمادگی لازم برای حضور ایشان را داریم؟ اصلاح جامعه را باید از خود آغاز کنیم./201/935/ب1

ارسال نظرات