۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۶۶۷۸۱

اهدای جایزه ویژه جشنواره سینما حقیقت به پزشک جانبازان شیمیایی

در بخشی از اختتامیه جشنواره سینماحقیقت از پروفسور فرایلینگر که در دوران جنگ ایران و عراق مجروحان شیمیایی را درمان کرده است، تقدیر شد.
فرایلینگر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی جشنواره« سینما حقیقت»، در آیین اختتامیه این جشنواره از پروفسور فرایلینگر تجلیل شد.

محمدرضا شهیدی فر مجری برنامه دراین باره گفت: وی در حوزه مستند کاری نکرده اند اما از جمله کسانی هستند که همه ما به نوعی به او مدیون هستیم. او جراحی بود که مجروحین جنگ را چه در زمان جنگ و چه پس از آن با جدیت در اتریش درمان می کردند.

شهیدی فر خصلت ویژه پروفسور فرایلینگر را کار بزرگی دانست که او انجام داده است و افزود: او به جهانیان ثابت کرد که عراق علیه ایران سلاح شیمیایی به کار می برده است. پروفسور فرایلینگر در زمان جنگ به ایران می آید و با بردن سندهایی به جهان ثابت می کند که چنین جنایتی انجام گرفته است.

پروفسور فراینینگر در  ادامه این مراسم  پشت تریبون قرار گرفت و خاطر نشان کرد: افتخار بزرگی است برای من و خیلی خوشحال هستم که  به این جشنواره آمدم، هرچند نمی دانستم قرار است از من  تقدیر شود.من سپاسگزار خدا هستم که توانستم به بیش‌تر مجروحان  شیمیایی کمک کنم چرا که خیلی از آن‌ها در راه از بین می رفتند و من نمی توانستم به آنها کمک کنم.اما امروز خوشحالم که دو نفر از جانبازان شیمیایی ایران را دیدم که سالم در کنار خانواده و بچه هایشان هستند.

فراینینگر در پایان آرزو کرد جنگ شیمیایی تکرار نشود و گفت: ما دعا می کنیم که دیگر جنگی در جهان رخ ندهد چرا که  جنگ معمولی نیست و انسان ها  را می کشد و به کشتن ادامه می دهد چرا که مجروحین شیمیایی و اثرات این نوع جنگ می ماند و ما باید دعا کنیم و اتحاد دلی داشته باشیم تا دیگر این جنگ ها ادامه نیابد.

گفتنی است؛ جایزه پروفسور فراینینگر توسط دو تن از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس به وی اهدا شد./872/102/ب3

 

ارسال نظرات