۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۶۶۷۹۷
حجت الاسلام پژمانفر:

حوزه نقش خود را در اسلامی سازی علوم انسانی ایفا کند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حوزه های علمیه باید نقش خود را در اسلامی سازی و تحول علوم انسانی ایفا کنند
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی ظهر امروز دیدار آیت الله اعرافی گفت: با توجه به ضرورت توسعه گفتمان دینی انتظاراتی از حوزه های علمیه وجود دارد و از طرف دیگر ما هم باید تلاش هایی هایی داشته باشیم از این رو تعامل حوزه و مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی ضروری است.

وی افزود: امروز ما یک علمی را در دست گرفتیم که انتظارات بسیار گسترده ای را در جهان اسلام ایجاد کرده است، با گفتمان انقلاب مطرح کردیم که دین توانایی پاسخگویی به مسائل بشر را دارد و تنها راه برون رفت انسان ها از بحران ها دین است.

نماینده مردم مشهد  در مجلس با بیان این که در داخل و خارج از کشور انتظارات فروانی از انقلاب وجود دارد، اظهار داشت: موج اسلام خواهی در جهان گسترش پیدا کرده و با گذشت 37 سال از انقلاب فرصت های بسیاری ایجاد شده است.

وی نقش آفرینی حوزه در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: از طرفی مشکلاتی که برای ما ایجاد شده که با نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم، جایی که می تواند در برخی از مسائل به ویژه به صورت انحصاری حضور پیدا کند مخصوصا تحول علوم انسانی حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که رهبر معظم انقلاب معظم انقلاب هم درباره نقش حوزه های علمیه تذکر دادند، ابراز داشت: باید رابطه و تعامل متقابلی بین حوزه و مجلس وجود داشته باشد تا برنامه ها به صورت بهتری پیش رود.

وی با اشاره به روند پیگیری تصویب برنامه ششم عنوان کرد: برنامه ششم تقریبا مراحل پایانی خود را می گذراند که شاید تا انتهای هفته در کمیسیون تلفیق تمام شود و بر اساس برنامه ششم عمل خواهد شد چون برنامه پنجم را تمدید نکردیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس کلیاتی که در نظرگرفته شده برنامه ششم نهایی می شود و قبل از این بودجه به صحن بیاید برنامه ششم به صحن آمده و با بررسی های لازم نهایی می شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات