۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۶۶۹۶۶
حجت الاسلام پژمانفر:

دولت ها فرهنگ را جدی نمی گیرند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کم توجهی دولت ها به مقوله مهم فرهنگ انتقاد کرد.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ریشه مشکلات جامعه مسائل فرهنگی است، گفت: مسأله طلاق، اعتیاد، حاشیه های شهرها و بیکاری از مسائلی است که جامعه با آن ها روبه رو بوده و ریشه آن ها را باید در مسائل فرهنگی پیگیری کرد.

وی افزود: حوزه و طلاب باید در این فضا ظرفیت خود را پای کار بیاورند و الا به صرف گفتن و مقداری از همت دولت کفایت نمی کند باید یک جریان عمومی در کشور شود و قطعا نیازمند توجه ویژه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان این که تقویت زیر ساخت های حوزه های علمیه و جریان سازهای گفتمان دینی از برنامه های کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم است، اظهار داشت: الحمدلله در بحث اعتبارات توانستیم اعتبار حوزه های علمیه و مرکز خدمات را جلو ببریم.

وی ادامه داد: بحث شورای گسترش که یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب انقلاب فرهنگی بوده که برای توسعه پیدا کردن حوزه ها است، بخشی از قوانین همانند معافیت های ساخت مدارس علمیه، رایگان بودن انشعابات و تکلیف کردن شهرهای بالای 5 هزار نفر برای آماده کردن زیر ساخت های لازم حوزه برادران و خواهران را در قانون دائمی آوردیم و خوشبختانه دیروز مورد تأیید شورای نگهبان هم واقع شد.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که همه این ها یک حمایت بالاسری از سوی دفتر رهبری و رهبر معظم انقلاب داشت که خوشبختانه دولت هم نسبت به این موضوع همراهی خوبی انجام داد، ابراز داشت: سعی کردیم که حوزه های علمیه تحت حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به روند طی مراحل قانون برنامه ششم عنوان کرد: الحمدلله در آنجا مصوبات خوبی در حوزه مسائل فرهنگی داشتیم که بحث مهندسی فرهنگی و مسائلی درباره سبک زندگی و خانواده از جمله آن ها است، در موضوع ورزش، جوانان و دیگر مسائل فرهنگی فعالیت های صورت گرفته است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در تمامی دولت ها و کل مدیران ارشد حوزه فرهنگ بسیار کم حساب می شود، وقتی بحث اعتبارات می شود همه جای اعتبارات را می بینند اگر اضافه باشد به حوزه فرهنگ می دهند.

وی اضافه کرد: اگر اعتبارات کم بیاید اول از همه دست در کیسه فرهنگ می برند و از آنجا کم می کنند، متأسفانه موضوع فرهنگ را جدی نمی گیرند که چقدر می تواند در ارتباط با مسائل مؤثر باشد، در اعتبارات کم ترین افزایش را در حوزه فرهنگ داریم.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که در ارتباط با حمایت ها و وقت گذاشتن برای مسائل فرهنگی کم گذاشته می شود، گفت: یکی از مسائل مربوط به فرهنگ مسأله فضای مجازی است، به لطف خدا توانستیم مقداری در دور جدید جلسات را با سرعت بیشتری تشکیل دهیم و چند هفته است که به صورت یک هفته در میان برگزار می شود.

وی افزود: چند مصوبه خوب داشتیم، یکی این است که تمامی سیم کارت هایی که به صورت بدون نام و بی هویت بوده ساماندهی شود، 30 درصد سیم کارت ها که عموما انحرافات و مشکلات اجتماعی، سیاسی و اخلاقی از آن ها می آمد در شورا مصوب شد که این ها بسته شده و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به این مسائل وارد شده و پاسخگو باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمهیداتی اندیشیده شده تا مقداری این فضا که تهدیدی بزرگ برای جامعه ما و به تعبیر رهبر انقلاب که فرمودند امروز فضای مجازی برای برخی از جوانان تبدیل به جهنم شده و دنیا واخرت انسان را از بین می برد مدیریت شده باشد./1323/پ203/ج

ارسال نظرات