۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۶۷۱۸۰
یکی از علمای اهل تسنن لبنان:

سازمان ملل به مدافع حقوق رژیم صهیونیستی مبدل شده است

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان با انتقاد از عدم حمایت سازمان ملل متحد از مردم فلسطین خاطرنشان کرد که این سازمان چشم‎هایش را در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی بسته است.
شیخ حسام احمد رحال از اعضای هیأت تجمع علمای لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ حسام احمد رحال از اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت‎وگو با شبکه ماهوره‎ای الکوثر بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: وحدت فقط به مسلمانان تعلق ندارد بلکه جهانیان باید با یکدیگر متحد شوند.

وی با بیان اینکه موضوع وحدت جایگاه و ظرفیت نوشتن کتاب‎های بسیاری دارد، افزود: پیامبر اکرم (ص) مومنان را به یک بدن واحد تشبیه می‎‎کند که اگر یک بخش از بدن به خوبی کار نکند همه بدن دچار مشکل و بیماری می‎شود، امت اسلامی با حفظ اتحاد و یکپارچگی می‎توانند از هر مشکل و بحرانی به سادگی عبور کنند.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان خواستار تبلیغ چهره به چهره اسلام شد و ابراز داشت: علما نباید خود را از مردم جدا کرده و برتر بدانند بلکه با حضور در میان مردم می‎توانند به تبلیغ اسلام بپردازند و زمینه وحدت را فراهم کنند. حضرت محمد (ص) فقط به فکر خودش نبود و همواره مردم را برای رسیدن به مراتب عالی معنوی دعوت می‎کرد.

وی تصریح کرد: وقتی می‎گویم مسلمانان برادر هستند یعنی باید اختلافات را کنار گذاشته، ایمان را حفظ و همه مذاهب و فرق را زیر پرچم لااله الا الله جمع کنیم.

شیخ رحال در بخش دیگر سخنان خود به انتقاد از بی توجهی به مساله فلسطین پرداخت و بیان داشت: متاسفانه سازمان ملل امروزه به جای دفاع از مظلومان و مستضعفان از رژیم اشغالگر صهیونیستی دفاع می‎کند.

وی اقدامات جریان‎های تروریستی و تکفیری را موجب مخدوش شدن چهره اسلامی خواند و گفت: افراطی‎ها همه را کافر و خونشان را حلال می‎دانند. آنان با تمسک به فتواهای تکفیری و در سایه حمایت انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی به قتل و عام انسان‎های بی‎گناه می‎پردازند.

این روحانی اهل تسنن ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) برای تکمیل مکارم اخلاق و گسترش صلح حقیقی آمده است پس چگونه می‎تواند چنین جنایت‎های را تایید کند.

وی جنایت‎های تکفیری‎ها را در طول تاریخ بی سابقه دانست و خاطرنشان کرد: شورشیان و دشمنان در طول تاریخ بارها به مناطق و کشورهای اسلامی یورش برده‎اند ولی هیچ‎گاه جنایت‎های که تروریست‎ها وتکفیری‎ها در این چند سال انجام داده‎اند را مرتکب نشدند./994/ب921/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات