۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۶۷۴۳۸
مدیر مؤسسه بهداشت معنوی خبر داد؛

رصد عرفان های نو ظهور در ایران

حجت الاسلام عرب از بروز عرفان های جدید در ایران خبر داد و گفت: این جریانات در میان هنرمندان زیاد شده و می تواند جریان های کاذبی را در مقابل مکتب اهل بیت(ع) به وجود آورد.
حجت الاسلام حسین عرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عرب، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی، در نشست هم اندیشی عرفان های کاذب که عصر امروز در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با بیان این خبر که مؤسسه بهداشت معنوی از ابتدای سال 95 حدود 20 عنوان کتاب جدید در نقد عرفان های کاذب به چاپ رسانده است، اظهار داشت: تا الان در مجموع 184 عنوان کتاب در نقد عرفان های کاذب در کشور نوشته شده است.

وی با بیان این که آخرین کتاب چاپ شده در نقد عرفان های کاذب در رابطه با مقایسه مدل آرامش در اخلاق اسلامی و معنویات جدید از دکتر حسین باقری است، افزود: سهم مؤسسه بهداشت معنوی از کارهای انجام شده در نقد عرفان های کاذب حدود 20 درصد است.

گروه موسیقی کاکوبند و عرفان های نو ظهور

حجت الاسلام عرب برجسته ترین کار رصدی در چند ماه اخیر را شناسایی گروه معنوی موسیقی به نام «کاکوبند» دانست و خاطرنشان کرد: این گروه در ایران خیلی خوب می درخشد و سبک عجیبی را ارائه می دهند و به شدت معنا گرا هستند و مشهور ترین آلبومشان آلبوم دعوت است.

وی با بیان این که گروه کاکوبند از سال 85 کار خود را در ایران آغاز کرده است، گفت: سبک آنها به گفته خودشان تلفیقی از موسیقی شرق و غرب است و ترانه هایی که می خوانند لفظ ندارد و یک سری آوا را تکرار می کنند و می گویند که این آواها احساساتی است که از جانب خدا به ما می رسد.

کارشناس عرفان های نو ظهور با بیان این که در مصاحبه هایی که حتی در تلویزیون ایران هم داشته اند از کلمات معنوی مانند «ان شاء الله»، «خدا» و «دعا» زیاد استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: منظور این ها از خدا همان انرژی مثبتی است که به عنوان معنویت ترویج می کنند و باید منتظر جریان سازی های بعد از آن باشیم.

وی با بیان این که این گروه یک پدیده در عرصه موسیقی کشور هستند، ابراز کرد: خودشان بر این نکته تأکید دارند که ما پیام های معنوی به مخاطبان خود می دهیم و انسان را به اصالت انسان دعوت می کنیم.

عارف شدن افسانه بایگان در سینمای ایران

مدیر مؤسسه بهداشت معنوی در ارائه دومین گزارش رصدی خود با بیان این که خانم افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون، ورود هایی را در عرصه معنویت و آموزش عرفان پیدا کرده اند، گفت: ما به تازگی در حوزه هنرمندان نمونه هایی را داریم که گرایشهای معنوی در آن بسیار پر رنگ شده است.

کارشناس عرفان های کاذب، افزود: این جریان ها می تواند تقلیدی از هنرمندان غربی باشد که بازیگران هالیوودی و خوانندگان غربی در مقاطعی به عرفان و معنویت رو می آورند؛ برای مثال در برخی خبرهای زرد می خوانیم که آنجلینا جولی با فلان شخصیت معنوی دیدار کرده است و یا فلان حرف معنوی را زده است.

وی با بیان این که در کشور ما هم این موج در حال تقویت شدن است، گفت: در ایران به این خاطر که بازیگران بیشتر در صحنه هستند به روشنی دیده می شود و ما سر خط های اصلی را رصد می کنیم و به صورت اجمالی در حال حاضر خانم بهاره رهنما و افسانه بایگان و موارد دیگر به معنویات و عرفان رو آورده اند.

حجت الاسلام عرب با اشاره به حضور افسانه بایگان در مراسم اربعین، ابراز کرد: ایشان بعد از مراسم اربعین در برنامه های تلویزیونی رسما درس عرفان می دهد و اکثر صحبت های ایشان عرفانی است و این خط و ربط ها در میان بازیگران ما خیلی زیاد شده است.

وی با بیان این که در سال گذشته مدرسه باطنی راه معرفت به ریاست آقای کریم زرگر که رییس دانشکده صدا و سیما در اول انقلاب بودند به وسیله وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شد و همین افراد در جامعه هنری پراکنده اند و هر روز یک موج جدید بروز می کند و با درون خویشتن ارتباط می گیرند، این جریانات از این جهت مهم است که قرائتی که از معنویت ارائه می دهند می تواند جریان ساز باشد و در مقابل مکتب اهل بیت(ع) قرار گیرد./843/203/ب3

ارسال نظرات