۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۶۷۷۹۷
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

بصیرت و زمان شناسی شاخصه روحانیت شیعه است

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلا با بیان این که روحانيت ما هم در طول اين انقلاب و در هشت ساله جنگ تحميلي با زمان شناسي مناسب و موقعيت شناسي، دوشادوش همه اقشار در نظام و جنگ حضور فعال داشتند، گفت: روحانيت شيعه با زمان‌شناسي مناسب، اسلام را به اوج رسانده‌اند و اكنون شيعه‌خواهي در سراسر جهان همه‌گير شده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در نكا، حجت‌الاسلام يدالله غلامي، مسؤول نمايندگي ولي فقيه درسپاه كربلاي مازندران، پنج‌شنبه شب در يادواره سردار شهيد حجت‌الاسلام علي‌اصغر اكبري‌نودهي، شهيد شاخص بسيج طلاب مازندران و شهداي روحاني شرق مازندران، در مسجد جامع نكا با اشاره به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس افزود: شهداي ما با خون خود به ما ابرو قدرت بخشيدند و امروز ايران اسلامي ما براساس همين خون هاي شهدا، پرچم دار جبهه حق است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب اسلامی حضوری پررنگ و اثرگذار داشته است، افزود: روحانیت در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی پیشگام بوده و در هشت سال دفاع مقدس نیز همراه دیگر اقشار مختلف مردم با حضور در جبهه های حق علیه باطل از کیان نظام اسلامی دفاع کردند.

حجت الاسلام غلامی با تأکید براین که روحانیت با بصیرت و انقلابی هیچ گاه در برابر حوادث مختلف انقلاب بی تفاوت نبوده است، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس نیز آزمون دیگری برای روحانیت در جهت دفاع از انقلاب اسلامی بود که از این آزمون نیز سربلند بیرون آمد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که حضور طلاب و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس به صورت رزمی و تبلیغی بود، خاطرنشان کرد: برخی ها تصور می کنند که روحانیان تنها برای تبلیغ به جبهه ها می رفتند این در حالی است که بسیاری از طلاب و روحانیان در گردان های رزمی حضور داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در جبهه ها قوت قلبی برای رزمندگان بود، تصریح کرد: همراهی طلاب و روحانیان با دیگر رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، موجب تقویت معنویت در جبهه ها شده بود.

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود تعداد شهدای روحانی کشور را در مقایسه با اقشار دیگر بالا توضیف کرد و افزود: با توجه به میزان جمعیتی روحانیت در مقایسه با دیگر اقشار جامعه تعدادی شهدای روحانی بیشتر بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهیدان ما شهیدان جبهه حق هستند و با دشمنان اسلام که در جبهه باطل بودند درگیر شدند و اين درگيري ها در طول تاريخ بشر بوده و ادامه دارد و ما بايد همواره بر جبهه حق باشيم.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که رزمندگان سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس جانانه و باشجاعت در برابر سپاه کفر ایستادند و با بصيرت و دشمن شناسي مانع تحقق توطئه های دشمنان شدند، گفت: اكنون بايد در جامعه به موضوع بصيرت و دشمن‌شناسی بیشتر توجه شود و همانطور كه شهیدان ما در این مورد به‌خوبی عمل کردند و دشمن را شناختند ما نيز دنباله رو خوب شهدا باشيم.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلا با بیان این که روحانيت ما هم در طول اين انقلاب و در هشت ساله جنگ تحميلي با زمان شناسي مناسب و موقعيت شناسي، دوشادوش همه اقشار در نظام و جنگ حضور فعال داشتند، يادآور شد: روحانيت شيعه با زمان‌شناسي مناسب، اسلام را به اوج رسانده‌اند و اكنون شيعه‌خواهي در سراسر جهان همه‌گير شده است.

حجت الاسلام غلامي در ادامه سخنان خود به جایگاه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: امروز ايران اسلامي در جهان سربلند است و جوانان ايراني پرچم دار جبهه مقاومت هستند و استقلال و آزادي را براي ملت آزاده جهان به ارمغان آورده اند و تهديدهاي مختلف منطقه را دور كرده اند.

وي بيان داشت: امروزه اقتدار، قدرت و استقلال همه جانبه ايران اسلامي در گرو خون شهداي ما است كه نهال نوپاي انقلاب اسلامي را آبياري كرده و اكنون به درخت تنومندي تبديل شده است و بايد در حفظ اين ارزش ها بيش از پيش تلاش شود و بايد بدانيم همه ما در اين انقلاب سهم داريم و براي حفظ آن بايد تلاش كنيم.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که جنگ نظامي عراق عليه ايران تنها جنگي نبود كه دشمن ما را با آن درگير كرد تا به خواسته هاي خود برسد، ادامه داد: در طول اين انقلاب، جنگ فرهنگي، جنگ عقيدتي و جنگ اقتصادي از جمله جنگ هايي بوده كه بر ملت ما تحميل شده است و مردم ما با توكل بر خدا، استقامت و اطاعت از رهبري از گردنه هاي سخت اين انقلاب عبور كردند.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه مازندران با بیان این که اكنون هم علاوه بر جنگ نرم دشمن كه همواره براي ضربه زدن بر انقلاب و نسل جديد وجود دارد، جنگ اقتصادي دشمن عليه ايران اسلامي تمام نشده است‌، خاطرنشان کرد: با توجه به پيام رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتي همه مسؤولان بايد با همه توان براي نهادينه كردن عملي اقتصاد مقاومتي تلاش كنند و آن را از شعار تبديل به عمل كنند.

حجت الاسلام غلامي با اشاره به این که بايد بدانيم امروز ايران اسلامي در اوج قدرت و اقتدار جهاني است، ادامه داد: در طول اين انقلاب علاوه بر جنگ هشت ساله و تقديم شهداي ارزشمند فراوان، تلفات فراواني در بخش فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داده ایم که اگر تبعیت از ولایت در همه امور وجود داشت و به وصایای شهدا عمل می کردیم دچار چنین تلفاتی نمی شدیم.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبعیت از رهنمودهای ولی فقیه در همه زمینه از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: رمز پیروزی و موفقیت کشور در گرو تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری است و مسؤولان باید بیشتر به این مسأله توجه کنند.

مروري بر زندگينامه شهيد كريمي نودهي

روحانی مبارز سردار شهید «علی اصغر کریمی نودهی» در سال 1336 روستای نوده از توابع نکا به دنیا آمد؛ مادرش سیده زهرا حسینی نودهی و پدرش رحیم نام داشت.

برای کسب معارف و علوم دینی رهسپار حوزه علمیه مشهد شد و در سال 1357 به عضویت سپاه درآمد؛ اين شهید بزرگوار در سال1358 ازدواج كرده و از وي دو فرزند (یک پسر ؛ یک دختر) به یادگار مانده است.

با شروع جنگ ايران و عرق، اين شهيد مبارز راهي جبهه‌هاي جنگ شد و در عملیات والفجر یک، مجروح شد وي همچنين در عملیات والفجر چهار، فرماندهی گردان را بر عهده گرفت و در سال 1361 به عنوان فرمانده گردان ثارالله در تیپ جوادالائمه مشغول به خدمت شد.

سردار شهید «علی اصغر کریمی نودهی» سرانجام در تاریخ 28/8/1362 در کانیمانگا (پنجوین) در عمليات والفجر چهار، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهر این شهید، یازده سال بعد به آغوش خانواده‌  در نکا بازگشت و خاكسپاري شد./ 1317/202/ب3

ارسال نظرات