۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۸۴۴۵
از سوی بوستان کتاب صورت گرفت؛

انتشار کتاب زبان، بایدها و نبایدها

کتاب زبان بایدها و نبایدها؛ 100 نکته پیرامون مراقبت از زبان در سیره بزرگان از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
کتاب زبان، بایدها و نبایدها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب زبان، بایدها و نبایدها؛ 100 نکته پیرامون مراقبت از زبان در سیره بزرگان به همت جمعی از نویسندگان تهیه و از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب در سال 1395 منتشر شد.

 

در مقدمه این کتاب می خوانیم: سلوک و منش بزرگان و برگزیدگان هر جامعه ای، الگوی مناسبی برای شیوه رفتار مردمان آن جامعه است. براساس آیات شریفه قرآن، برترین الگوی ما مسلمانان، پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و در مرتبه بعدی معصومین علیهم السلام می باشند.

 

عالمان ربانی و بزرگان و اولیای الهی به عنوان رهروان راستین معصومین علیهم السلام نیز تا حد زیادی می توانند آیینه تمام نمای راه روشن این بزرگواران باشند.

 

از این رو رهبر معظم انقلاب بر امر تدوین و ترویج سیره علمای ربانی و قله های تهذیب تأکید نموده و می فرمایند: «ما قله های تهذیب داریم... رفتار این ها، شناخت زندگی این ها، حرف های این ها، خودش یکی از شفابخش ترین چیزهایی است که می تواند انسان را آرام کند، به انسان آرامش بدهد و دل ها را نورانی کند...».

 

کتاب پیش رو، قطره ای از دریای بی کران فضایل و ارزش های اخلاقی و رفتاری اندیشمندان و بزرگان حوزه در اهتمام به مراقبت از زبان است که دربردارنده 100 نکته و خاطره از سیره بزرگان حوزه در موضوع مراقبت از زبان است.

 

این کتاب در 11 فصل با عناوینی همچون «غیبت»، «سخن چینی و عیب جویی»، «بهتان و تهمت»،‌«شایعه پراکنی»، «دروغ»، «بیهوده گویی»، «شوخی نابجا»، «مراء و جدال»، «تملّق»، «بدزبانی» و «توهین» تهیه و تنظیم شده است.

 

کتاب حاضر به سفارش شورای صیانت از سوی مدیریت مطالعات تربیتی معاونت تهذیب حوزه های علمیه تهیه شده است، به امید این که مطالعه این اثر، زنگار از دل خوانندگان زدوده، جان خسته و رنجور مشتاقان و تشنگان حقیقت و معرفت را شفا بخشیده و زمینه را برای مراقبت هر چه بیشتر زبان و تحقق لسان صدق فراهم سازد.

 

کتاب زبان، بایدها و نبایدها؛ 100 نکته پیرامون مراقبت از زبان در سیره بزرگان به همت جمعی از نویسندگان تهیه و با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 6000 تومان در 127 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات