۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۴۵۲
آیت الله طه محمدی:

دشمن با ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه در صدد فلج کردن این دو نهاد است

آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه، گفت: حوزه و دانشگاه باید بداند که موج حملات بی رحمانه دشمنان اسلام، تفرقه اندازی شیطانی بین این دو نهاد است.
وحدت حوزه

به گزارش خبرنگاز خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در کرسی آزاداندیشی که ظهر امروز در حوزه آیت الله آخوند(ره) برگزار شد، گفت: استعمار و دشمن، دست روی تفرقه حوزه و دانشگاه گذاشته است.

وی افزود: در کشور دو کانون علمی حوزه و دانشگاه برای تربیت انسان ها وجود دارد و دشمن دست روی این دو نهاد گذاشته تا آنها را با تفرقه و دشمنی داخلی فلج کند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید بداند که آماج حملات بی رحمانه دشمنان اسلام تفرقه اندازی شیطانی بین این دو نهاد است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با تفرقه اندازی و بزرگ نشان دادن عیوبی که در دانشگاه و حوزه وجود دارد سعی بر ضعف این دو نهاد را دارد، از این رو باید حوزه و دانشگاه دست در دست هم جلوی این نفاق را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: تعصب سبب ندیده شدن عیوب می شود و در این راستا باید حوزه آیینه دانشگاه باشد و بالعکس تا عیوب موجود اصلاح شود.

وی در ادامه با اشاره به علم نافع، اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) علم نافع را از ویژگی های مؤمن شمرده است، حال چقدر از طلاب و دانشجویان ما دارای علم نافع هستند و در قیامت خیلی ها به سبب علمشان مؤاخذه می شوند.

آیت الله طه محمدی گفت: رسالت علم این است که ما را از اسارت شهرت، نفس، پست، مقام و دیگر اسارت ها دنیوی آزاد کند، جهل زیانبار است ولی علم مضر از جهل نیز چند برابر بدتر است، مثلا علم مضر تبدیل به صلاح کشتار جمعی می شود.

وی در پایان گفت: یکی از عیوب دانشگاه، آزادی بیش از حد است که سبب شده مکاتب الحادی به دانشگاه رخنه کرده و دانشجویان معصوم را منحرف کنند و همچنین تحجر در حوزه سبب عقب ماندن حوزه شده است./979/202ب2

ارسال نظرات