۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۶۸۹۶۴
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

جهانی شدن اسلام گفتمانی فرهنگی است نه نظامی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگی بودن گفتمان انقلاب، گفت: قلم های مسمومی اصرار دارند علت گسترش اسلام را شمشیرو حملات نظامی مطرح کنند، که غلط و نوعی غرض ورزی است در حالی که اثرگذاری اسلام بر شرق و غرب عالم و فتح آن فرهنگی است نه نظامی.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: پیامبر اکر (ص) زمانی مبعوث به رسالت شدند که بدتر از مردم آن زمان، در تاریخ قابل توصیف نیست اما پیامبر(ص) از آن بدترین مردم، توانست بهترین مردم را تربیت کند که در برخی از احوالات اصحاب ائمه آمده که بین انسانهای امروز هنوز فاصله زیادی با انسانهای آن روز است، آنها در قله آرمانها و ارزشها بودند.

جهانی شدن گفتمان اسلام

وی افزود: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) با انجام رسالت خویش تحولی ایجاد کردند، سرعت شرق و غرب عالم را فراگرفت و دشمنان تنها اتهامی که می توانستند به پیامبر(ص) بزنند، این بود که گفتند ساحر است، سحر و جادو می کند.

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: بخشی از علت این فراگیری اسلام مربوط به شخصیت و خصوصیات فردی پیامبر(ص) است که با جان انسانها ارتباط عاطفی برقرار کردند، با جان و دل معارف را به مردم انتقال و قلبهایشان را منقلب می کرد.

وی با بیان اینکه این فراگیری و تحول جهانی را نمی توان منحصر به فرد پیامبر اکرم(ص) دانست، خاطرنشان کرد: تأثیر گفتمان اسلام و باورهای اسلامی است که امروز هم با نفوذ بر جان های تشنه و ضمیرهای منتظر، دسته دسته انسانها به آن جذب می شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: اسلام و باورهای اسلامی دنیا را فتح کرد، این که برخی قلم های مسمومی اصرار دارند علت گسترش اسلام را شمشیر و حملات نظامی مطرح کنند، غلط و نوعی غرض ورزی است؛ اسلام با فرهنگ و معارفش قلب انسانها را تصرف کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علتی که سبب فراگیری و اثرگذاری بر شرق و غرب عالم شد «گفتمان اسلام» و باورهایی بود که پیامبر(ص) برای مردم آورده بودند.

وی فرهنگ اسلامی را سبب استقرار اسلام در سرزمین ایران عنوان کرد و افزود: با سقوط سلسله سامانیان در ایران قدرت در حالی به مسلمانان انتقال یافت که آنها در مقابل اسلام هیچ مقاومتی نکردند بلکه با آغوش باز اسلام را پذیرفتند.

فتح فرهنگی نه فتح نظامی

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: قبل از اینکه مسلمانان به لحاظ نظامی در آنجا مستقر شوند، اسلام را پذیرفته بودند، اسلام ایران را فتح فرهنگی کرد نه فتح نظامی، اگر چه مسلمانان قدرت نظامی داشتند اما اصل فتح ایران و دیگر نقاط جهان فتح فرهنگی بود.

وی افزود: امروز هم در دنیا چیزی که در انسان های تشنه و منتظر تأثیر ایجاد می کند گفتمان اسلامی است، باورها و ارزشهایی که در آیات اسلامی قرار دارد، دنیا را تحت تأثیر قرار می دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گفتمان اسلامی، گرایش به اسلام و اسلام خواهی به شدت در گوشه گوشه دنیا موج می زند کما اینکه برخی با نشان دادن چهره بد و خشنی از اسلام، عده ای از مردم را در معرض ناامنی قرار داده اند، جریان هایی که سعی بر اسلام هراسی و متنفرساختن مردم  از اسلام دارند.

حجت الاسلام پژمانفر مطرح کرد: امروز موج اسلامی خواهی شرق و غرب عالم را فرا گرفته و انسانها به شدت متمایل به اسلام شده اند، نه اسلام جعلی، قلابی و تحریف شده ای که عربستان داعیه دار آن است بلکه به سمت اسلام ناب محمدی گرایش دارند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز این ظرفیت و زمینه را ایجاد کرد که مردم دنیا با قرآن و معارف اهل بیت(ع) آشنا و زمینه گرایش به سمت اسلام ناب محمدی فراهم شود به همین دلیل است که دشمن امروز با شیطنتهای مختلف در مقابل ما می ایستد./202/1308/ب1

ارسال نظرات